Slaapprobleem

Onze zoon is nu ruim 9 weken en hij slaapt overdag niet tot nauwelijks. De eerste paar weken sliep hij veel maar nu soms af en toe een half uurtje hooguit. In het begin dachten we dat hij last had van krampjes maar dat betwijfel ik nu. Gezellig wakker zijn kent hij niet maar het is dan alleen maar huilen. Wie heeft dit nog meer meegemaakt en wat hebben jullie eraan gedaan? 's Nachts slaapt hij gelukkig wel goed door, meestal een uurtje of 7-8 achter elkaar. Wel ligt hij er vaak pas na 0.00 uur in.
 
Ja ik herken dit wel ten dele. Met name het constante gehuil. Onze dochter van 10 weken slaapt ondertussen wel goed, en dat komt volgens mij omdat ik haar helemaal 'inbaker' in haar wollen dekentje, ze sloeg zichzelf nl steeds in haar gezichtje en daardoor kwam ze niet in slaap. Is dat ook bij jou kindje het geval? Onze dochter is sinds een weekje rustiger ook omdat ik haar in haar bedje even laat huilen. Ik denk dat ik haar er voorheen te snel uit haalde, want nu slaapt ze steeds sneller in echt de moeite waard! Succes en misschien in een draagdoek?
 
Hallo, ik herken het ook, onze dochter nu 10 weken had het rond de 8 weken ook heel erg, ik heb haar toen nog meer rust en regelmaat aangeboden, na de voeding spelen zodra je merkt dat ze moe begint te worden(gapen, gezicht wegdraaien huilen)haar bij mij op de buik gelegt en daarna in bed, soms ook direct in bed gelegd, ook haar in bedje soms zeker een kwartier laten huilen waardoor ze dan in slaap viel en dit iedere keer herhaalt, het gaat nu goed, doordat ze meer rust krijgt slaap ze overdag steeds meer waardoor ze een tervredenen meisje is. Ik leg haar ook elke keer overdag in haar eigen bedje daar zijn de minste prikkels.het heeft wel een paar dagen geduurd voordat wij resultaat zagen maar het is echt waar dat rust ritme en regelmaat heel belangrijk zijn voor zo'n klein babytje.
misschien dat inbakenen iets voor je is als het echt niet wil lukken. op het cb kunnen ze je uitleggen hoe je het precies moet doen.
Veel succes.
Gr. Corina
 
ik ben het helemaal met corina eens. Ook ik heb een dochtertje die dan wel niet veel huilde, maar wel de hele dag wakker kon zijn zonder dat ze echt wilde slapen. het ging stukken beter toen ik regelmaat in begon te bouwen. Elke dag hetzelfde ritueel, om een uurtje of 8.30 uur op 's ochtends even spelen, in bad, flesje en nadat ze zo'n 2 tot 2.5 uur wakker was geweest, weer naar bedje toe. Smiddags hetzelfde, of eventueel wandelen in de wagen waar ze dan ook wel weer eventjes sliep. Het werkte echt bij Kim. Bovendien had ik even mijn handen vrij als ze in bed lag, want ik was echt de hele dag met haar bezig. Soms sliep ze ook niet echt, maar was ze niet vervelend, lag een beetje om zich heen te kijken en kreeg zo toch haar rust. Kim is inderdaad ook een kindje wat heel veel prikkels opneemt, dus die rust en regelmaat werkt bij haar goed.

succes en oh ja, ik ben er op een gegeven moment gewoon vanuit gegaan dat ze niet veel sliep, scheelde een hoop stress bij mij en dat voelde zij ook.

sandra
 
wij hebben ook zo'n gezellig zoontje van 8 weken .Dat huilen komt omdat hij zelf niet in slaap kan komen ( onrustig)
daardoor is hij oververmoeid.Wij zijn sinds vorige week ook gaan inbakeren en hij sliep ineens 3 uur achterelkaar.Nu leggen we hem na zijn fles na ongeveer een kwartier in bed (ingebakerd)Als we langer wachten is hij temoe om te slapen en kost dan veel meer moeite voor ons maar ook voor hem.

gr.Chantal
 
Terug
Bovenaan