Slaapprobleem

Hallo,

Ik heb een vraag over onze zoon van net 7 maanden. Hij wil 's avonds niet gaan slapen. Vecht tegen de slaap. De laatste tijd gaat hij pas rond 21.30 uur slapen. Ook voor ons als ouders is dit erg vervelend. Overdag is het een vrolijk en actief kereltje.

Wel proberen hem geregeld in zijn bedje te leggen, maar gaat dan al snel brullen. Als we hem uit zijn bedje tillen lacht hij echter direct weer. Dus nemen we aan dat het dan geen honger is.

De laatste tijd probeerden we zijn warme maaltijd te verlaten naar een uur of zeven maar ook dat helpt niet. Hij eet meestal een half potje groenten en een danoontje. Nu laten we hem maar bij ons zitten tot zijn laatste fles. Hij huilt dan niet. Hij vindt dat eerder heel gezellig, ziet er dan erg slaperig uit.

Vanavond hebben we hem een half uur na zijn maaltijd nog 120 cc nutrilon gegeven in de hoop dat hij dan wil gaan slapen.

Wie kan ons helpen? Alvast bedankt, een radeloze vader en moeder.
 
Ik weet niet hoeveel hij nog overdag slaapt, maar probeer hem overdag wat minder te laten slapen. Ons zoontje is dan wel 2 nu, maar kampt eigenlijk met hetzelfde. Hij heeft toch nog een middagdutje nodig, maar doet hij die, dan ligt hij 's avonds pas tegen 22.00 uur te slapen. Laten we hem gewoon wakker dan slaapt hij om 19.00 uur. Wie weet heeft hij overdag wat minder slaap nodig. Wellicht te proberen, toch? Succes.
 
Anoniem, bedankt voor je snelle reactie.

Hij slaapt overdag ook eigenlijk weinig. 's morgens vaak nog wel even na de ochtendfles ongeveer een uur en 's middags 1 tot 2 uren, maar soms ook helemaal niet. Hij heeft wat dat betreft ook maar weinig slaap nodig, want overdag is hij verder actief/vrolijk. Ook huilt hij overdag weinig, vraagt wel veel aandacht. Houdt erg van gezelligheid om hem heen.
 
hallo,

kan wel een beteje eenkenigheid zijn, zit mijn dochtertje nu ook mee 9 mnd.een vastritueel van naar bed gaan en dan er niet meer uit halen als hij gaat huilen er even naar toe gaan dan troosten maar niet uit bed halen!! dan weer weggaan en zo verder maar niet uit bed meer halen... erg moeilijk en zwaar irritant maar ja naar een aantal weken ging het bij mij toch iets beter!!
succes..........
 
Probeer hem in ieder geval niet meer uit zijn bedje te halen als hij huilt. Hij komt nu in een leeftijdsfase dat hij hier aan gaat wennen. Dus wel gewoon troosten als hij erg verdrietig of overstuur is, maar wel terwijl hij in zijn bed ligt. Dit kun je bv doen door hem over zijn hoofdje of buikje te strelen en tegen hem te praten of een liedje te zingen. Ga daarna weg en als hij dan weer huilt kom je na 5 of 10 minuten weer terug. Je kunt de tussenpozen langzaam langer maken. Hij leert hierdoor dat hij echt in zijn bed moet blijven.
 
Bedankt voor jullie reacties,

Het is inderdaad vreselijk je kind te laten brullen. Hij is dan werkelijk nat van het zweet en zijn hele lichaampje schokt dan van verdriet. Hij heeft dan ook echte tranen.

Ik weet dat het niet goed is hem uit zijn bedje te halen. We proberen hem er nu in te laten liggen en moesten gisteravond drie keer terugkomen om hem te troosten. Uiteindelijk viel hij om 20:00 in slaap (1 uur gehuild).

Nu het eerder donker wordt heb ik het idee dat hij ook weer eerder gaat slapen, hebben jullie daar ook ervaringen mee?

 
Terug
Bovenaan