Slaapprobleem

Hallo allemaal,
Onze zoon is bijna 6 maanden en het slapen overdag is echt een ramp.
Het is geen periode want het is wekenlang zo. Gelukkig doet hij het 's nachts prima maar overdag kan het best vermoeiend zijn.
Ook omdat hij zichzelf nog niet kan vermaken en zodra je weg loopt gaat hij huilen en is hij zo overstuur ( dat zal wel een periode zijn..)
Maar goed, het slapen dus. Heeft hij echt nodig. Komt hij niet aan z'n slaapuurtjes dan is hij niet te vermaken en is hij alleen maar aan het piepen.
Als hij in de ochtend een half uurtjes slaapt, 's middags 2 uurtjes en dan nog een half uurtje is het prima en is hij hartstikke vrolijk.
Maar zodra hij in bed wordt gelegd gaat hij brullen.
Heb al van alles geprobeerd, laten huilen, erbij blijven, muziekje, speentje enz maar niks helpt.
Dus nu leggen we hem al een paar weken in de kinderwagen maar dan moet je wel eerst een half uur wiegen voordat hij in slaap valt.
Erg vermoeiend dus.
Voor iemand herkenbaar of tips?
Inbakeren helpt trouwens ook nie.
Gr van Marieke

Lukas slaapt vaak niet langer dan 1/2 uur achter elkaar. Soms een uur of anderhalf uur maar dan heb je het ook wel gehad.

Ik doe hem als ik thuis ben dus zeker ook drie of vier keer naar bed. Op het KDV slaapt hij zowiezo slecht als hij een uur of anderhalf uur op een dag haalt is het veel.

Hij lijkt het er prima op te doen. Tips heb ik dus niet. Behalve dat je hem inderdaad misschien wat vaker terug moet leggen.

Annemieke

Hoi Marieke,

Julian (6,5 maand) slaapt overdag ook weinig.
Ik leg hem 1 x per dag op bed, om 12.15 uur, na zijn fles. Dus met volle buik, net als savonds. Verder ook hetzelfde ritueel als savonds: schone luier, slaapzak aan, gordijnen dicht, liedje zingen. Maar vandaag   heeft hij ook niet geslapen. Heb hem wel langer dan een uur laten liggen, dan ligt hij wat te keuvelen enzo. Slaapt niet, maar rust wel, ook belangrijk!
Wat helpt is, als zijn vader er overdag is. In het weekend raakt Julian helemaal uitgeput van zijn vader (spelen, in bad, spelen). Dan slaapt hij zo 3 uur achter elkaar smiddags!

Succes!
Daisy

Hallo hallo,

Hier hebben we ook zo`n moeilijke slaper....altijd al geweest..vanaf de geboortedag af aan...

Maar ik heb de oplossing...tenminste voor ons....

Na de eerste fles wil Yoëll niet meer in zn bedje...dus blijft ie lekker bij mama in bed liggen....wat heerlijk is......tegen 9 uur staan we dan op......

En tussen de middag ga ik een uurtje met hem liggen op ons bed en dan slaapt meneertje wel....ik heb gelukkig wel de mogelijkheid omdat te doen maar goed anders slaapt ie ook niet....

`s middags ga ik altijd met hem wandelen....ook bij iets wat slecht weer en dan valt ie ook meestal een uurtje in slaap en anders ga ik een stukje met hem rijden....

Als hij bij mijn ouders of schoonouders is die doen hetzelfde met hem....gelukkig ook maar....want ze weten als hij overdag geen tukkie doet dat hij dan de hele nacht ook aan het spoken gaat.....

Maar goed het is in ieder geval zeer vervelend als je kleintje niet wil slapen....

Suc6 in ieder geval...

Liefs Denise

Terug
Bovenaan