slaapprobleem

wie kan ons helpen.
onze dochter nu 20 mnd slaapt nog steeds heel slecht.
ze word nog regelmatig wakker s'nachts. soms 1 keer, soms 3 keer, en soms slaapt ze door.
we hebben alles al geprobeerd!!!! flesje drinken, laten huilen noem t maar op.
we hebben een vast ritme overdag en een ritueel voor t slapen gaan.
ik weet t echt niet meer en t maakt me een beetje wanhopig. ik ben ook 23 weken zwanger, dus nog even en ik heb een nieuwe nachtbraker. maar 2! daar zie ik heel erg tegenop.
is het iets waar sommige kinderen gewoon last van hebben en overheen groeien of doe ik iets verkeerd....
gr marieke

Hoi!

Ik herken je probleem wel hoor, je bent niet de enige... En ook niet op dit forum geloof ik! Thomas sliep "vroeger" altijd gewoon door, totdat hij het janken ontdekte 's nachts! Echt, ik overdrijf niet, vanaf baby tot aan 8/9 maanden heeft ie nooit gejankt 's nachts. Nu haalt ie de schade in. Nou ja, janken is een groot woord hoor, wij zeggen meer "pruttelen".
En dat doet ie soms net als bij jou 1 keer, geen keer, of 3 keer... Gelukkig is het probleem meestal zo verholpen, schone pamper, kusje, een psychisch flesje en hup er weer in. Maar na mijn Zh-bezoek met de bevalling  heeft ie een beetje verlatings-angst, en is het echt feest 's nachts. En onze angst is nu al bewaarheid; onze Nina van 3 weken pruttelt maar één keer op een nacht voor een flesje, en grote broer Thomas soms 3 keer! Ach, als ze het huis uit zijn slapen papa en mama wel weer bij zeggen wij dan altijd tegen elkaar!
Sorry, hier dus geen tips, wel een herkenbaar luisterend oor!

Kus, Marieke

ik herken je probleem ook zeker hoor! marek slaapt al vanaf de dag dat hij is geboren niet normaal Het gaat al iets beter sinds ik de voorkant van het ledikant heb afgehaald dus dat hij er gewoon in en uit kan maar nog steeds slaapt hij maar 2 van de 7 dagen door
Ik leg hem altijd bij ons in bed dan slaapt hij wel weer verder zo komen we nog enigzins aan onze nachtrust
ik vrees dat ik dus verder ook niet echt tips voor je heb sterkte ermee
mira mv marek

Totdat Julian 1 jaar werd is hij snachts maar 2 x zelf wakker geworden. ECHT WAAR!
Maar sinds die verjaardag.... Ik wijt het voornamelijk aan het doorkomen van de tanden en kiezen en van het verwerken van de dag.
Gelukkig is even troosten, een aai over de bol, speentje en knuffel geven wel genoeg.
Heb dus ook niet echte tips voor je. Sorry. Wens je wel sterkte en een goede nachtrust!

Ellen mv Julian

hey,
bedankt voor jullie reacties. ik dacht echt dat ik iets verkeerds deed ofzo... ik heb het wel duizende keren door mijn hoofd laten gaan wat ik nu allemaal doe op een dag of sávonds en wat er verkeerd kan zijn. dat geschrapt...geen verschil natuurlijk. maar op de een of andere manier heb ik alleen maar mensen om me heen met kinderen die heerlijk slapen, en dan gewoon van half 7 tot half 8 de volgende dag
ja dan word je soms een beetje ontmoedigd.
en sinds zaterdag kan  emma uit haar peuterbed klimmen, ook grappig. dus ik haar in haar "oude" ledikant gelegd en daar komt ze nu ook gewoon uit.
ik leg me er maar bij neer dat ik de komende 6 jaar geen voledige nacht meer zal slapen.
gelukkig is ze overdag helemaal niet vervelend of moe hoor, ze is enorm vrolijk en grappig dus dat maakt de nachten dubbel en dwars goed.
gr marieke

hoi hoi

jayden komt s"nachts ook nog steeds hoor,
meestal tussen 4 en 6 .gelukkig maar 1x,dan geef ik hem 60cc pyamapaje
en dan leg ik hem weer terug in bed,en dan slaapt hij door tot 7,30/half 8.
je bent echt niet de enige,en je hoef zeker niet te twijfelen aan jezelf,
het enekind is nou eenmaal het andere kind niet..
ik vind het zelf geen probleem,want je kan er toch niks aan veranderen!!

sucses.

x char mv jayden 18-08

Heel veel succes met de nachten.
Ik zal je ons 'nachtenwerk' verhaal besparen. Alhoewel je daar misschien wel weer vrolijk van wordt, dat je ziet dat het NOG erger kan. hihi

Het komt allemaal OOOOOOOIT goed zeggen ze

Terug
Bovenaan