slaapprobleem!!!!

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van bijna 5 maanden wilt niet meer slapen overdag.... net ook heeft ie om 11.00 zijn fles leeg daarvoor al een schoneluier en leg ik hem op bed na 5 min begint hij te huien ik laat hem altijd even en maak eerst even af waarmee ik bezig was en dan geef ik hem zen speen weer zonder tegen hem te praten.   Hij ligt daar daan met rode ogen flink te  Ik reageer daar niet op maar dit kan zo 2 uur doorgaan tot dat ie eindelijk slaapt, en dan mag ik blij zijn als ie een uur slaapt.

Op het cb had ik dit ook voorgelegt en die zeiden dat ik door moest gaan zoals ik het nu doe niet praten en gewoon laten liggen...   Het doet alleen zo'n pijn om men knulletje zo te horen huilen hij is anders altijd heel vrolijk en lacht de heledag behalven dan  als hij moet slapen  . Wie heeft dit ook of heeft er tips???

Alvast bedankt

xxxx

Hoi,
Ik heb hetzelfde 'probleem' joany wil overdag ook niet meer slapen. Ik leg haar wel in haar bedje en dan is het zo'n 10min goed en dan gaat ze huilen. Ik probeer het wel eventjes maar op een gegeven moment gaat ze zo hard dat ze zichzelf helemaal overstuur huilt. Als ze wel slaapt dan is het zo'n 15minuten en dan is ze al weer wakker. Ik heb geen tips of ideeen ik probeer er niet zo'n probleem van te maken en zet haar dan in de wipstoel of in de box zodat ik toch nog wat kan doen.
's avonds gaat ze wel lekker tegen 19.00uur slapen. Gelukkig hebben we 's avonds dus lekker voor onszelf.

groetjes,
marike

Poeh, lastig. Ik heb niet echt tips. Maar misschien is dit een fase waar ze even doorheen moeten en gaat het over een poosje weer beter. Of heeft hij dit al vanaf het begin?

Ik heb eens de tip gekregen om dit soort dingen per week te bekijken, en niet per dag. Mijn zoontje viel een periode lang ook alleen maar in slaap als hij bij ons lag (toen was ie nog wel veel kleiner dan jouw zoontje nu). Ik maakte me daar een beetje druk over, was bang dat hij nooit zou leren om alleen te slapen. Na een poosje kwam dit vanzelf goed. Nu gaat alles lekker, maar ik bereid me vast voor op de volgende moeilijke fase!

Terug
Bovenaan