Slaapproblemen 2 jaar

Bedankt voor je reactie! 
Overdag is hij heel actief. We zijn veel buiten (speeltuin, strand, bos, kinderboerderij) en hij rijdt ook flinke afstanden op zijn loopfiets. In de ochtend doe ik vaak een grote activiteit en in de middag wat meer in en rondom het huis. Ook binnen in huis is hij lekker actief maar hij kan ook zo een uur met al zijn auto’s / vliegtuigen / puzzels spelen.
Om rustig de dag af te sluiten doen wij vanaf 17.00u geen schermen meer. Overdag kijkt hij 30 min Nijntje of Sesamstraat en verder niks. Wij doen elke avond hetzelfde ritueel met even samen spelen (stoeien, knuffelen, gek doen), uitgebreid douchen, pijama aan en tandenpoetsen, boekje en slapen. Hij vindt dat ook heel fijn en tot en met het boekje lezen gaat alles nog prima en rustig.
Vannacht lag hij weer bij ons en als ik hem dan bekijk dan hoor ik hem mompelen, zingen, draaien, schrikken, etc. Hij draait enorm veel en ik denk dat hij daar dan dus ook veel van wakker wordt. Het lijkt echt verwerken van prikkels maar die proberen we al te verminderen door het rustige afsluiten van de dag en door de dag door te spreken met hem.
 
Terug
Bovenaan