Slaapproblemen 22 maanden

<p style="text-align: left;">Hoi allemaal,</p><p>Is het normaal dat mijn zoontje van 22 maanden geen middagslaapje meer wilt doen? Ik had gehoopt dat dit tijdelijk zou zijn, maar we zijn inmiddels 6 weken verder. Ik ben er zelf eerlijk gezegd nog niet aan toe dat hij deze slaap overslaat.<br />Soms geeft ie na ruim een uur op en gaat dan toch slapen, maar dan is het ‘s avonds 1 groot feest in bed en duurt het 2 uur voor hij in slaap valt. Later in bed leggen werkt niet, hebben we al geprobeerd. Dan duurt het alsnog 2 uur. <br /><br /></p><p>Vandaag was hij 7 uur wakker, 12 uur voorbereid op het slapen en volgens het ritueel in bed gelegd. Inmiddels zijn we 2 uur verder en ligt ie nog te kletsen en alles af te breken in bed. <br /><br /></p><p> </p>
 
Ik zou het middagdutje wel blijven aanbieden hoor want op die leeftijd hebben ze dat echt nog nodig. In het (gratis) dutjesgids van Snuggels and dreams staat hier ook wat over in, en ja, ze beinnen rond die leeftijd met het weigeren van slaapjes:) succes!
 
Hoi! Ik zou ook zeker het aan blijven bieden. Vind het nog erg jong om hem volledig over te slaan. Hoelang slaapt hij s middags als hij slaapt ? 
Ik hoop voor je dat een fase is ? succes 
 
Hey,
Ik heb helaas precies hetzelfde probleem met mijn zoon van 26 maanden. Al voor ik hem in bed leg zegt hij mama slaap niet dus dan weet ik al meteen dat het niks gaat worden, toch leg ik hem in bed. Sommige dagen slaapt hij dan weer een een paar uur en is dan weer geladen voor een paar dagen ?. De laatste tijd wordt hij ook weer ‘s nachts wakker, vannacht ben ik er 3x uit geweest. Laten we hopen dat het een fase is! Met mijn dochter had ik het probleem dat ze nog zoveel sliep tussen de middag toen ze naar de basisschool moest haha nu andersom. Helaas dus geen tip maar wil je wel succes wensen, op deze leeftijd al de hele dag met ze zitten is doodvermoeiend.
 
Ik blijf hem ook zeker in bed leggen. Al ligt ie dan gewoon even in een rustige omgeving. Misschien laad ie daar ook van op. 

Het is de laatste tijd wel zo dat hij 's nachts meer uren pakt. Het is altijd al een goede slaper geweest maar nu vooral alleen de nachtuurtjes. 
Toevallig slaapt ie vandaag dan wel weer in 1x tussen de middag!!
Voorheen sliep hij 2 tot 3 uur in de middag! En dan 's nachts ook nog is zo'n 12 uur. 
Nu proberen we de middagdutjes wat in te korten naar 1,5 uur omdat hij 's avonds anders zo moeilijk in slaap komt.
@danaH,
Same here! afgelopen zaterdag heb ik het half 4 's nachts zien worden. Het leek alsof ie eten eten riep. Dus had een beetje pap gemaakt, maar zodra ik hem dat gaf leek het wel alsof hij aan het 'slaapwandelen' was. Hij hoorde dingen en zei vreemde dingen, terwijl het pikkedonker in zijn kamer was. 
 
Nou ik heb dat ook al een keer gedacht dat het dus in zijn slaap is, 1 keer zijn nachtlampje opnieuw aangedaan en toen leek het echt alsof hij nog sliep. Wie weet dromen ze wel of zijn het de dingen van de dag die ze zo moeten verwerken. Vandaag heeft hij overdag wel weer geslapen en meestal gaat het dan ‘s nachts ook beter dus ??
 
Hoi Danah, als hij 's nachts wakker wordt is hij er misschien aan toe om overdag niet meer te slapen, vanaf zo'n 2,5 jaar mag je beginnen hiermee (middagdutje niet meer aanbieden). 


Onze zoon is 24 mnd en wordt de laatste tijd ook 's nachts wakker, voor ons echt niet meer te doen. We letten erop dat hij overdag echt maar een kort dutje doet en hebben al een keer geoefend met het overslaan van z'n middagdutje, we zien al verbetering.. 
 
Terug
Bovenaan