slaapproblemen dochter 12 maanden

Mijn dochtertje is bijna 1 jaar en gaat ´s avonds rond 1900 naar bed. Sinds een paar dagen wordt ze na 2 uur slapen wakker en begint hysterisch te huilen. De enige manier om haar rustig te  krijgen is om haar uit bed te halen. Zodra ze weer in bed gelegt wordt begint het opnieuw. We hebben al diverse dingen geprobeerd, naast haar bed zitten, wat laten drinken, laten huilen  etc. Gisternacht hebben we ten einde raad haar maar mee naar ons bed genomen want ze is een volhouder,wel tot 0130 ´snachts bleef ze huilen.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft  en ons kan helpen met tips.
bedankt alvast!!

groetjes Hilde
 
Hoi!

Onze dochter heeft dit ook gehad. Het is vanzelf weer over gegaan.

Ergens tussen de 10 en 14 maanden gaan ze dromen. Dit is voor hun nieuw en eng. Het kan zijn dat ze hierdoor wakker wordt en schrikt. Ze kan nl niet onder woorden brengen wat er aan de hand is.

Het beste is om haar toch gewoon terug te leggen in haar eigen bedje. Ze zal nl gewoon moeten leren om daar verder te slapen als ze wakker wordt. Het kost soms veel energie, ik weet het. Onze dochter kon soms ook wel een uur lang gillen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Bevertje
 
Stom dat ik het vergeet. Onze dochter heeft dit ook gehad toen ze last had van oorontsteking. Als ze dan lang liggen wordt de druk haar oren heel groot en dit doet zeer. Grijpt ze overdag veel naar haar oren? Koorts hebben ze nl lang niet altijd bij oorontsteking!

Bevertje
 
Bedankt voor je reactie, we zijn gisteren al met haar naar de dokter geweest omdat ze een week lang koorts had. Volgens de dokter heeft ze geen oorontsteking maar ze heeft wel een antibioticakuur gekregen vanwege de lang aanhoudende koorts. Natuurlijk dacht ik toen ze voor de 1e keer zo  huilde dat dit kwam omdat ze niet lekker is en bij ons wilde zijn, is ook logisch als je je ziek voelt.  Het rare is dat ze overdag wel gewoon slaapt zonder problemen(ze  heeft 's nachts ook altijd goed geslapen)  Het moeilijke vind ik dat ik niet weet wat het is, is het pijn, heeft ze  last van  tandjes, is ze geschrokken of wil ze gewoon aandacht en moet ik haar laten huilen? Zodra wij in de buurt zijn is het over en als we haar kamer uitlopen dan begint het krijssen.
 
Hallo, hallo

Hier ook een wanhopige moeder.
Zelfde verhaal: naar bed gaan is geen probleem maar midden in de nacht wordt Robin (1 jaar) wakker en dan is niks goed:
- bij ons in bed: dan gaat ze spelen en dat wil ik niet
- naast haar liggen: duurt eindeloos
- terugleggen: Mw blijft krijsen (echt uren)
enz enz
Als ze een flesje krijgt is ze meestal wel gekalmeerd maar ik wil juist dat ze hier niet aan went.
Afgelopen nacht is ze weer 2 uur wakker geweest. Ik ben echt doodop en weet het niet meer

Hoop dat er nog meer mensen zijn die tips hebben.
Even voor de duidelijkheid: alles is "gecontroleerd": natte luier, ziek, ed. Niks aan de hand.
Het duurt nu al 2 maanden en ik wil wel weer eens een nacht doorslapen. Weet dat het ook wel weer overgaat maar wanneer???



PS. Misschien zijn we wel verwend want onze dochter sliep altijd van 20.00 tot 8.30 uur.
 
Hoi Hilde en andere moeders,

Heel herkenbaar hoor. Onze zoon is nu 19 maanden en die heeft het ook af en toe. Met name rond 1 jaar, met 15 maanden en laatst weer. Bij ons helpt echt maar één ding (nadat is getest dat er niets aan de hand is natuurlijk): laten liggen en volhouden. Met een paar nachten gaat het dan beter. Het kan ook zijn dat ze een groeistuipje hebben. Dan groeien ze in korte tijd een paar cm en dat zal best zeer doen. Het schijnt met name 's nachts zo te werken. Maar goed, ik ben elke keer weer blij als het voorbij is.
Groetjes en succes!
 
hoi

Ook hier hetzelfde verhaal. Onze dochter is nu 13 maanden, en sinds een week of 6 is het 's avonds en 's nachts feest met haar.   Het is gelukkig niet elke avond, maar 2 -3 x per week is het huilen. We hebben ook alles geprobeerd, uit bed halen dan gaat ze tegen me aanliggen en na een tijdje spelen, mee in ons bed ligt ze te woelen. Drinken wil ze niet. Uiteindelijk   hebben we besloten om haar dan maar te laten huilen. De eerste avond heeft ze 1,5 uur liggen huilen, de 2e keer een half uur en nu wordt ze wakker, we geven haar d'r speen (als ze die kwijt is) dekken haar weer onder en na een minuut of tien(soms zelfs al eerder) zakt ze weer weg.
Wij denken zelf dat het toch met dromen te maken heeft. Vaak is het dan wel zo dat ze overdag wat drukker is geweest, of bijv. na het weekend. Dit verwerkt ze blijkbaar 's nachts. Onze oudste had het rond die leeftijd  als we haar 's avonds in bed lagen, dan lag ze eerst een kwartier te huilen en ging dan slapen.


 
hoi
inderdaad herkenbaar! onze zoon van 10 maanden oud wordt snachts wakker en houdt dit een uur vol. ook na fles en schone luier wil hij niet slapen zelfs niet bij ons in bed. Dit is nu al wekenlang aan de gang. het is erg vermoeiend en ik krijg een beetje het idee dat hij ons aan het uitproberen is. Ik ben namelijk altijd erg lief geweest, heb hem nooit laten huilen.
Ik zit er aan te denken om hem het nu toch zelf op te laten lossen en dus te laten huilen. ik ben benieuwd hoe lang hij het volhoudt...
wel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn die hiermee worstelen.
 
Terug
Bovenaan