slaapproblemen in bedje 9wkn

<p>Hi! Onze kleine is nu 9 weken. Heeft tot nu toe hele erge last gehad van verborgen reflux, begint nu stilaan beter te worden met medicijnen. Door de reflux hebben we hem altijd in de draagzak laten slapen, als we hem neerlegden was het namelijk echt drama met gillen en pijn, zo zielig! Nu dus de reflux beter gaat willen we hem in bed leren slapen, dit gaat echter nog erg moeizaam. Of hij begint te huilen of hij huilt niet maar blijft gewoon klaarwakker in bed liggen. Hij houdt dat wakker liggen gewoon meer dan een uur vol. Het langst wat hij wakker is geweest is meer dan 2u, langer heb ik niet geprobeerd want ik wilde toch dat hij zijn slaap zou krijgen! Ik doe een ritueeltje voor ik hem in bed leg (gordijnen dicht, inbakeren, muziekje aan, tutje in, knuffeltjes erbij, kus geven en weglopen) maar dit helpt totaal niet. De tut valt steeds uit, die wil hij toch wel inhebben (ook al is hij wakker) dus die kan ik de hele tijd terug doen. Vervolgens blijft hij gewoon wakker. Haal ik hem uit bed en doe ik hem in de draagzak dan is het meteen goed en gaat hij slapen. Overleggen vanuit de draagzak lukt helaas niet want dan wordt hij wakker en blijft hij ook wakker. Het lijkt alsof hij alleen de draagzak associeert met in slaap vallen en dat het hem ergens anders niet lukt. Over 3 weken moet ik weer gaan werken dus ik wil hem voor die tijd eigenlijk wel het bedje aangeleerd hebben, op het kinderdagverblijf en de oma’s gaan niet met hem in de draagzak rondlopen om hem te laten slapen. Iemand ideeën om hem te helpen in slaap te komen in bed?</p>
 
Misschien eerst eens proberen om hem te laten slapen in een wipper/maxi cosi en als hij eenmaal 10 minuten slaapt, hem overleggen naar zn bedje? De stap van draagzak naar plat op zn rug in bed is best groot. In de maxi cosi zit hij wat rechter op. En op het kinderdagverblijf kan hij ook prima een slaapje doen in de maxi cosi, alleen maar slapen in een draagzak is voor de juffen eigenlijk geen doen, gezien er nog een stuk of 12 kindjes zijn (zelf werk ik ook op een kinderdagverblijf, vandaar)
Of, als hij bij jou in de draagzak in slaap valt, hem overleggen in zn bedje?
Hij zal waarschijnlijk even wakker worden, maar probeer hem dan echt in zn bedje te laten en hopen dat hij na eventjes wakker zijn toch doorslaapt. 
 
Misschien kun je het hoofdeind van het bedje iets verhogen, door iets onder de poten van het bedje te zetten aan de kant van het hoofd. Dan ligt je baby niet helemaal plat en kan de voeding minder snel terugstromen? Dat heeft bij ons kleintje wel geholpen tegen het spugen. Hopelijk lukt het je om iets te vinden, want ik snap dat je dat graag wilt voordat je weer moet werken.
 
Terug
Bovenaan