Slaapproblemen mams

Goedemiddag Allemaal,

Sinds mijn zwangerschap kamp ik met ernstige slaapproblemen. In slaap vallen wil niet en als ik eenmaal wakker wordt 's nachts dan  lukt doorslapen ook niet meer.  

Ik heb slaappillen van de huisarst, maar die wil ik niet te vaak gebruiken, bang er verslaafd aan  te raken. Verder gebruik ik homeopatische middeltjes, (Valdispert, dormiplant, plantival) waarmee ik wel in slaap val 's avonds, maar het doorslapen lukt hiermee niet.  Ik maak ongeveer 3 á 4 uur slaap per nacht.

Ook 'smiddags even naar bed om te gaan slapen lukt niet. (het naar bed gaan wel, maar het  slapen niet). Dit allemaal omdat ik mijn gedachten niet stil kan zetten.  
Ik maak me nergens druk om, alleen mijn gedachten gaan van hot naar her.  

Als ik straks weer moet gaan werken, hoe ga ik dit ooit volhouden?

Heeft iemand ervaring? Of tips?    

Liefs Karin
 
hi Karin,

vervelend zeg, de trein in je hoofd blijft maar rijden dus ....
verstandig dat je niet te veel chemische slaapmiddelen wilt gebruiken.
heb je misschien baat bij wat meer lichamelijke inspanning? wandelen, zwemmen of fietsen geeft je meer endorfine en minder adrenaline.
en soms helpt praten ook, een paar gesprekken met een peut kan soms wat dingen weer op zijn plek zetten waar je soms over blijft malen.
ik heb in een grijs verleden een burn-out gehad en toen hielp het ook om mijn gedachten op te schrijven , soort dagboek. dan is alle narigheid er even uit.
een vriend van mij was nog fantasierijker, na het overlijden van zijn moeder  (hij was toen nog erg  jong) kocht hij een pluche beer en zei: jij waakt ,en ik slaap. en verdraaid het hielp ook nog....
 
Hoi,

Ik heb na de geboorte van mijn dochter ook slaapproblemen gehad. Maar bij mij was er wel meer aan de hand.
Misschien moet je nadenken over waarom je gedachten blijven malen en hoe je dit aan kan pakken.

Veel succes!
 
Hoi Karin,
Dit heb ik ook gehad. Je maakt jezelf helemaal gek zo... en raakt in een cirkel waar je niet uitkomt. Je wilt slapen. bent doodmoe maar kunt het niet. Allerlei gedachten gaan je dan door het hoofd.

Door de moeheid wordt je chagarijnig en kunt niks hebben; om niks begin je te janken en maakt om alles ruzie.
Hopelijk heb je een partner die begrip voor je heeft en je hierin steunt. De mijne deed dit gelukkig wel. Maar leuk was het niet.
Tips heb ik helaas niet voor je. Bij mij ging het langzaam aan wat beter. Nog steeds heb ik maar nachten van 4 tot maximaal 5 uur. Maar gelukkig slaap ik wel in die uren ipv maar liggen te malen.
Mijn zoontje is nu bijna 9 weken.
Hopelijk gaat het gauw beter met je.
 
HOi
Zo vervelend slaapproblemen...ik weet er alles van.
Maar ik denk dat het júist wel goed is om twee weken aan de slaappillen te gaan! En weet je waarom, het is hierboven ook al genoemd, je blijft in een cirkel zitten. Doordat je slecht slaapt, blijf je druk in je hoofd, kun je ook wat depri worden. Deze klachten veroorzaken weer slapeloosheid. Door juist met slaappillen je slaaptekort in te halen kunnen deze klachten voor een groot deel verdwijnen, waardoor je zonder slaappillen misschien weer beter slaapt! Het is te proberen natuurlijk. Want na twee weken kun je namelijk nog zo stoppen, gebruik je langer dan twee weken, dan moet je afbouwen!
Succes!
 
Hoi Karin,

Ik herken je verhaal helemaal. Ik heb precies hetzelfde. Ik slaap amper 3-4 uur. Bij elke geluidje zit ik alweer rechtop in bed.Nadat ik de borst heb gegeven kan ik niet in slaap komen. Denken..denken en nog eens denken....  Overdag slapen lukt me niet, om 19.00 naar bed gaan lukt me niet, dan ben ik weer klaar wakker. Volgende week ga ik met werken beginnen.(3 dagen). Ik zie er nu al tegenop. Hoe ga ik het volhouden.?
 
Hoi Karin,
Ik herken je verhaal, pfffff je bent helemaal uitgeput op een gegeven moment. Ik heb pcies het zelfde gehad en slaap sinds twee weken weer top. Ik ben begonnen met magnesium van orthica. Ze zeggen er vaak sprake is van een tekort bij vrouwen met name na de bevalling wat zorgt voor extra spierspanning en onbewuste zenuwen etc. Bij mij heeft het in ieder geval goed geholpen, wellicht ook iets voor jou.
Groetjes Sandra
 
Terug
Bovenaan