Slaapproblemen mams

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag Allemaal,

Sinds mijn zwangerschap kamp ik met ernstige slaapproblemen. In slaap vallen wil niet en als ik eenmaal wakker wordt 's nachts dan  lukt doorslapen ook niet meer.  

Ik heb slaappillen van de huisarst, maar die wil ik niet te vaak gebruiken, bang er verslaafd aan  te raken. Verder gebruik ik homeopatische middeltjes, (Valdispert, dormiplant, plantival) waarmee ik wel in slaap val 's avonds, maar het doorslapen lukt hiermee niet.  Ik maak ongeveer 3 á 4 uur slaap per nacht.

Ook 'smiddags even naar bed om te gaan slapen lukt niet. (het naar bed gaan wel, maar het  slapen niet). Dit allemaal omdat ik mijn gedachten niet stil kan zetten.  
Ik maak me nergens druk om, alleen mijn gedachten gaan van hot naar her.  

Als ik straks weer moet gaan werken, hoe ga ik dit ooit volhouden?

Heeft iemand ervaring? Of tips?    

Liefs Karin

Hoi,

Ik ken je probleem. Alleen ik heb hier al zo lang last van dat ik eigenlijk niet beter weet. Ik hoef bijvoorbeeld niet midden in de nacht naar de wc te gaan want dan kan ik echt niet meer slapen. Ook na de eerste fles smorgens van Kyra kan ik niet meer in slaap komen. Ik snap je probleem maar al te goed. Ik moet ook altijd eerst tv kijken of een boek lezen anders val ik heel moeilijk in slaap. En het maakt dan niet uit hoe moe ik ben. Ik heb thee in huis die ik drink voor het slapen gaan om rustig te worden.
Als ik mij niet ontspan op mijn eigen manier dan gaat het inslapen en slapen zelf ook niet lekker. Ontspannen is dus echt de enige oplossing. Alleen iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik kijk tv en probeer vooral niet na te denken over de dag. Anders is het hek van de dam. Meestal kijk ik iets met ondertiteling en het geluid uit. dan ben ik zo vertrokken.
Probleem bij jou is dat je zelf moet uitvinden hoe je kan ontspannen en op welke manier jij dan het beste inslaapt. Het is even zoeken en je hebt er geduld bij nodig maar het werkt wel.

Liefs,

Frieda

Hoi,

Ik had dit ook bij mijn zoontje Cas. Heel gek, maar toen ik geen borstvoeding meer gaf ging het bijna over. Misschien had het bij mij met de verantwoordelijkheid te maken tov Cas. Nu slaap ik nog niet als vanouds, maar kan weer makkelijker inslapen en lig nu in de nacht soms nog maar een uurtje wakker.
Maar ik snap helemaal hoe vervelend is. Mijn denken kon ik ook niet stoppen en dit terwijl ik echt nog nooit slaapproblemen heb gehad! Ik hoor ook weleens dat moeders dit blijven houden (niet echt een goed vooruitzicht ) en dat ze eraan wennen.
Probeer veel te ontspannen en relaxen voordat je naar bed gaat, hopelijk werkt het.

Groetjes Irma

Terug
Bovenaan