Slaapproblemen, welk boek?

Even in het kort, ons meisje van nu 20 maanden slaapt erg slecht. We hebben al ruim een jaar gebroken nachten en ze worden steeds heftiger. Ik weet dat wij als ouder bepaald gedrag hebben aangeleerd en we staan nu op het punt om dit om te moeten gaan gooien.
Welk boek raden jullie aan om hiermee aan de slag te gaan?
 
Snuggles&dreams!
Zij hebben verschillende slaapgidsen, maar bieden ook eventueel coaching/begeleiding aan.
Kijk maar eens op internet of instagram, daar kun je al veel (gratis) tips en informatie lezen.
 
Een vriendin van mij heeft een telefonisch consult gehad van 2x 30 minuten met een slaapcoach. Dit heeft haar echt geholpen om specifiek het slaapprobleem van hun dochtertje aan te pakken.

Boeken kan je natuurlijk ook lezen maar geven vaak een wat algemeen advies. Zo’n slaapconsult kost misschien wat meer maar heb je misschien wel gerichter advies op jullie situatie. Ieder z’n situatie is tenslotte anders.
Zij betaalde iets meer dan €100 hiervoor, vond ze een hoop geld. Maar nu zegt ze dat ze minimaal het dubbele ervoor zou betalen, nu ze hun nachtrust terug hebben.
 
Kortdaat, consequent en liefdevol troosten. Aai over de bol, knuffeltje geven, neerleggen zeggen dat ze moet gaan slapen, dat het goed is zo en dat je terug komt wanneer ze jou nodig heeft. De kracht zit hem in dit riedeltje blíjven herhalen. Het is belangrijk dat je kalm bent. Je straalt dan zelfvertrouwen uit naar je kind wat haar op haar gemak stelt. Dus als ze huilt, troosten (kort maar krachtig), kamer verlaten, eventjes aan kijken en herhalen. Je zal versteld staan hoe snel je gedragsverandering zal gaan zien. Peuters zijn volharder; net op het punt als jij denkt dat het toch niet gaat werken moet je juist niet opgeven. Laat zien dat jij als ouder de regie hebt.
Ik heb mijn jongste met behulp van deze stappen leren doorslapen. Ik heb sindsdien (bijna) nooit meer een gebroken nacht. 
Opvoedingsvragen.nl / slaaobrochure 
 
Wat vervelend en herkenbaar! Wij hebben vanaf 13 maanden de methode van het boek Slaap kindje slaap toegepast. Het heeft bij ons heel goed geholpen!! Onze dochter was toen wel wat jonger dan die van jullie nu maar volgens mij is deze methode ook voor iets oudere kindjes.

https://www.bol.com/nl/nl/f/slaap-kindje-slaap/9200000030059853/

Succes!
 
Terug
Bovenaan