Slaapproblemen

<p>Hoi,</p><p> </p><p>Ik ben benieuwd of meer zwangere vrouwen hier last van hebben?!</p><p>Ik ben momenteel 28 weken zwanger, en m'n zwangerschap gaat deze keer niet vanzelf. Heb behoorlijke bekkenpijn incl 2 verzakkingen, waardoor ik bijna niets meer mag doen en kan, ivm teveel pijn en harde buiken. Dat valt me erg zwaar, vind het erg moeilijk alles uit handen te geven.</p><p>Nu komt daar sinds n week bij dat ik erg slecht slaap. Ik ben vreselijk moe, maar kom maar niet in slaap. Slaap bij elkaar 4 uurtjes op n nacht terwijl ik er flink optijd in duik. Vannacht was ik echt op, heb liggen huilen van frustratie. Het breekt me allemaal zo erg op. Ik weet vaak smorgens al niet hoe ik op 'n gezellige manier voor onze kleine meid (2 jaar) moet zorgen. En dat maakt me dan weer zo onzeker en bang om 'n slechte mama te zijn..</p><p>Ik vroeg me af of er meer vrouwen last van hebben. En wat is eraan te doen? Ik heb echt meer slaap nodig, heb nu echt nergens energie voor. Moet weer naar VK komende week hopelijk hebben zij ook wat tips!</p>

Wat naar voor je zeg! :( Ik heb andere klachten maar slaap daardoor ook al maanden slecht. Dingen die mij helpen:
-vast dagritme voor zover mogelijk
-overdag even naar buiten als het lukt
-op tijd naar bed 
-geen telefoon rondom slapen
-warm bad voor het slapen nemen
-voedingskussen van Formfix
-genoeg eten voor het slapen en tijdens de nacht
-niet teveel drinken voor het slapen
-paracetamol als het echt niet gaat met de pijn
-soms kort even eruit maar wel weer zsm terug in bed tot het ochtend is
-overdag praten over je piekergedachtes of opschrijven (bij mij werden die ook erger door het slaaptekort, kon niet meer helder nadenken)
sterkte en hoop dat je snel weer wat meer rust vindt... Wees vooral niet te streng voor jezelf! 

Wat naar voor je zeg! :( Ik heb andere klachten maar slaap daardoor ook al maanden slecht. Dingen die mij helpen:
-vast dagritme voor zover mogelijk
-overdag even naar buiten als het lukt
-op tijd naar bed 
-geen telefoon rondom slapen
-warm bad voor het slapen nemen
-voedingskussen van Formfix
-genoeg eten voor het slapen en tijdens de nacht
-niet teveel drinken voor het slapen
-paracetamol als het echt niet gaat met de pijn
-soms kort even eruit maar wel weer zsm terug in bed tot het ochtend is
-overdag praten over je piekergedachtes of opschrijven (bij mij werden die ook erger door het slaaptekort, kon niet meer helder nadenken)
sterkte en hoop dat je snel weer wat meer rust vindt... Wees vooral niet te streng voor jezelf! 

Terug
Bovenaan