Slaapproblemen

<p>Hoi, </p><p>Mijn zoontje is 8 maanden oud. </p><p>Hij sliep eigenlijk al heel goed door en kon perfect gewoon in zijn bedje gelegd worden, viel vrijwel helemaal alleen in slaap. Echter sinds vorige week schreeuwt hij moord en brand wanneer hij in zijn wiegje gelegd wordt. Als hij dan eindelijk in slaap gekregen is wordt hij om de 3 kwartier wakker en is het supermoeilijk hem terug in slaap te krijgen. Ik ben ten einde raad. Alleen als we hem bij ons pakken slaapt hij gewoon verder. Maar ik wil hiervan ook geen gewoonte maken. Hem laten huilen vind ik ook geen optie omdat ik hem net wil leren dat we er altijd zijn ook als hij in zijn eigen bedje ligt. Nuttige tips altijd zeer welkom! </p><p> </p>

Zou het wellicht een slaapregressie kunnen zijn..? Rond de 9 maanden komen ze opnieuw in een regressie.Trekt je baby zich (al) op aan dingen? In zo’n periode als dit leren ze vaak dit soort dingen…

Dan is het fijn en belangrijk om vooral zijn ritme proberen te blijven volgen en niet té veel andere slaapassociaties ‘aan te leren’. Maar je doet wat je kunt en wat voor jullie ook haalbaar is. Het gaat ineens weer goed! ❤️
Als het een slaapregressie is natuurlijk ☺️

Ik denk de 8 maanden slaapregressie! Een ontwikkeling van je kindje, maar helaas met (tijdelijk) wat slaapproblemen voor je kindje.
1 voordeel: het is een fase dus gaat ook weer over.
Houd zoveel mogelijk vast aan het ritme dat je had, geef je kindje de liefde die hij nodig heeft en als je geen nieuwe slaapgewoonten wilt aanleren, probeer hem dan te kalmeren in  zijn eigen bedje. Ik ging weleens gewoon naast m'n zoontje zijn bed zitten om hem te laten weten dat ik er was. Aaide hem en hield zijn hand vast tot hij rustig genoeg was om zelf in slaap te vallen. Werkte bij ons erg goed!
Op insta deel ik tips rondom slaap. Als je interesse hebt: @meerslaapkinderslaapcoach
Sterkte!

Terug
Bovenaan