Slaapproblemen

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Wie heeft er ervaring met slecht slapen tijdens de zwangerschap? Na de 1e zwangerschap heb ik een postnatale depressie gekregen. Sliep  erg slecht. En nu ben ik voor de 2e keer zwanger en ben gewoon zenuwachtig om naar bed te gaan, bang dat ik niet kan slapen..
Wie weet of je slaapmiddelen mag gebruiken tijdens de zwangerschap?
En wie herkent dit?

Groetjes,

Als ik jou was, zou ik een keer met je huisarts overleggen. Slaappillen mag je eigenlijk alleen onder begeleiding van je huisarts gebruiken en al helemaal als je zwanger bent.

Kijk eens of er iemand in je omgeving is waarmee je over je 'slaap-angst' kan praten. Want het lijkt me niet zo bevorderend voor je nachtrust als je al bang bent voor de nacht voordat je gaat slapen. Lijkt me trouwens ook niet zo zinvol, of je je nou druk maakt of niet, daar ga je niet beter van slapen, hooguit slechter!

Groetjes,
Helena

Hoi Marina,
Ik heb ook een slaap(probleem)
ik ben normaal gesproken een een vroege slaper
en vooral als  ik de hele dag druk bezig  ben geweest,
maar nu ik zwanger ben(23weken)gaat dat niet meer
zo van zelfsprekend en dat terwijl ik er smorgens
er bijna niet uit kan en de rest van  de dag er  
als   een zoembie bij loop.
Maar als dat nu alleen aan de zwangerschap
ligt bij mij dat denk ik niet,ik slaap als de dagen langer
worden ook altijd al wat slechter in,niet zo slecht als nu
maar toch.Ik ga gewoon lekker relaxt liggen lezen in bed
met een heeel klein lichtje aan dat ik me echt moet gaan
consentreren en daar val ik dan altijd alsnog van in slaap.

Heel veel succes Gr Esther

HOi,

Ik slaap ook heeeeeeel erg slecht. ik val wel goed in slaap, maar word dan 's nachts wakker (rond half 1) en slaap pas tegen 6 uur weer. Ikheb geprobeerd later te gaan slapen, maar dat helpt niet.
Mijn verloskundige zei net, dat ik er echt niets voor mag nemen. Wel warm douchen voor het slapen gaan, warme melk, passiebloemthee (geloof ik) en misschien zou ik via een homeopaat kunnen proberen rustiger te slapen.
Wat bij mij ook helpt is me inderdaad ergens heel goed op concentreren (lang leve de sudoku). Verder heb ik 's nachts honger, dus ik leg 's avonds alvast iets naast mijn bed klaar, dan hoef ik tenminste niet midden in de nacht naar beneden.
Bij mij ging het in de vorige zwangerschap na een week op 16 over, ik hoop dat dat nu ook is.
Succes ermee,
Patricia

Terug
Bovenaan