slaapproblemen

Onze zoon van 12 weken slaapt niet graag op zijn rug, hij huilt zich dan vaak in slaap en draait en spartelt dan. Op zijn buik slapen vindt hij heerlijk. Dan gaat hij zo rustig liggen en kijkt tevreden, maar ik vind het eigenlijk eng i.v.m. wiegendood. Hij is wel al sterk in zijn armen en kan zijn hoofd optillen en van links naar rechts leggen.

Wie liet zijn kind nog meer zo vroeg op zijn buik slapen of heeft andere tips??
 
Hoi

Onze dochter is ook vanaf het begin een buikslaper. Ik vond het ook zo eng. Onze kraamverzorgster heeft onze dochter toen ingebakerd, omdat ze ook heel onrustig sliep en daardoor werd ze elke keer wakker. Nu is onze dochter bijna 11 maanden en nog steeds een echte buikslaper, nu vind ik het niet zo eng meer, omdat ze zelf kan draaien.
Tips heb ik niet echt voor je, maar weet wel dat het een angstig gevoel geeft.

Groetjes Yvette.

 
hoi hoi

mijn zoon nu 6 maanden heeft eigenlijk van begin af aan al op zijn buik gelegen.
Op zijn rug slaapt hij met geen mogelijkheid.
hij slaapt op zjn buik in een slaapzak en met een dun lakentje verder heb ik niks in zijn bed liggen (knuffels of wat dan ook).
Tuurlijk vond ik het eng dat toen hij nog kleiner was op zijn buik sliep en ging bijna om de 5 minuten kijken maar ik was ook hoog nodig aan slaap toe en heb het zo gelaten.
Vandaar dat hij nu nog op zijn buik slappt en hij is nog erg onrustig maar slaapt van 23.30 tot ongeveer 06.00 das beter als om het uur je bed uit .

groetjes bianca

oja hij begint nu met omrollen dus al zou ik hem op zijn rug leggen als ik de kamer uit ben ligt hij alweer op zijnbuik
 
Het is idd eng, zeker als je te horen krijgt van het cb dat het niet meer 'mag'.
Ik zou hem (of was het haar? Sorry, effe vergeten) gewoon op zijn buikje laten slapen. Mss ligt hij zo ook het liefst omdat hij mss een beetje krampjes heeft. Als ik buikkrampen heb, ga ik ook altijd effe op mijn buik liggen, en dan gaat het ook snel beter.

grtjs, bea
 
Mijn zoontje kon met 12 weken van zijn rug op zijn buik draaien en deed dit dus ook in bed.
Hij sliep dus ook op zijn buik vanaf een week of 12, ik heb dit zo gelaten, want het was zo en zo al geen rugslaper.
Ik had hem al altijd op zijn zij liggen.

Nu is hij 15 maanden en slaapt nog steeds op zijn buik.
Zodra hij in bed ligt draait hij zich op zijn buik en gaat met zijn knietjes onder zijn lichaam slapen.

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.
ben zelf ook altijd een buikslaper geweest en was een astma kindje en ben er ook groot mee geworden.
 
Terug
Bovenaan