slaapproblemen

Hallo,

ik zit met het volgende; onze zoon van bijna 4 heeft sinds een aantal weken problemen met het naar bed gaan ondanks dat hij zowat omvalt van de slaap. (kan mij niet herinneren dat er iets is voorgevallen)
Komt regelmatig weer uit bed met allerlei smoezen,  wil nog even spelen in bed, moet een lamp aan omdat hij anders niets kan zien??? HELP ik wordt er soms radeloos van. Heb het al een geprobeerd met het afpakken van  de knuffels (als straf) maar dan schreeuw hij de hele wijk bij elkaar tot hij zowat in ademnood komt!!!

Wie heeft er tips voor ons??
 
Hoi,

Mijn dochtertje van 3 heeft sinds 2 weken ook slaapproblemen. We maken haar om 19.00uur op bed en doen dat om 19.05uur nog een keertje en om 19.10 uur weer en ga zo maar door en ook iedere keer weer met een smoes. Ze moet nog een keertje plassen, ze heeft dorst, haar teen doet pijn, ze moest nog wat opruimen en ga zo maar door. Ook ik kan mij niet herinneren dat er iets gebeurt is waardoor dat ze niet meer op bed wil. Ik ga het nu proberen met een beloningssysteem. Iedere keer dat ze in bed blijft krijgt ze een magneetje op haar beloningsbord en na 5 magneetjes krijgt ze een verrasingsei (aldi) (ipv een magneetje kun je een sticker plakken of iets tekenen) Komt ze toch haar bedje uit dan pak ik weer een magneetje af. Voordat ze nu vannavond op bed gaat neem ik alles met haar door. Heb je ergens pijn, moet je nog plassen etc. Ik weet niet of het werkt maar je moet toch wat, niet dan?

Als jij nu iets ondekt wat werkt wil je het dan voor me opschrijven? Misschien kunnen we elkaar zo helpen.

Succes ermee
 
Waarschijnlijk is er niemand die dit leest maar wat kan het schelen. Ik ben trots op mijn dochtertje, ook gisteravond is ze haar bedje niet uitgekomen.

Petra
 
Ha ha, goed man!
Ja, je moet soms wat verzinnen!
Mijn zoontje 3 jaar, bijna 4, heeft soms ook van die weken.
Gelukkig kunnen wij met gewoon negeren (dus maar laten brullen) en heel duidelijk na 3 keer naar boven te zijn gegaan, zeggen dat we nu niet meer naar boven komen het oplossen.
Wij hebben zo'n stickersysteem met het avondeten. Dat helpt echt!
Goed hoor, dat je het zo doet.
Succes!
 
Terug
Bovenaan