Slaapproblemen!!

Hoi Meiden,

Sinds ik zwanger ben heb ik behoorlijk wat problemen met slapen.
S'nachts heb ik continu nachtmerries.
Als ik 8 uur slaap moet ik 4 keer eruit om te plassen en tussendoor heb ik dan gerust 4 nachtmerries.
Er is geen touw aan vast te knopen.
De ene nacht ben ik aan het verdwalen, dan gaat er een dierbare dood,dan zie ik overal beestjes.
Ik wordt er stapelgek van!!

S'middags slaap ik 1 a  2 uurtjes omdat ik gebroken ben.
De VK weet geen raad, het komt door de hormonen.
De apotheek heeft er niks voor.

Hebben jullie misschien een idee?
Is thee van Zonnatura wel verantwoord?
Er staan op internet verschillende meningen en verhalen over die thee soorten.
Ik wil het eigenlijk morgen(zaterdag) kopen.Maar wil eerst weten of het oke is!
En anders toch even langs de huisarts maandag.

Groetjes

Herkenbaar!!!

Ik heb het ook maar je kunt er helaas niets aandoen.
Aan overgeven en accepteren.
Lekker in bad gaan voordat je gaat slapen... verdiepen in een goed boek en voordat je gaat slapen tegen jezelf zeggen" Ik ga fijn dromen en goed slapen' meer kun je echt niet doen.
Ik droom ook veel.. soms droom ik dat ik in een actiefilm beland ben.. best gaaf. Of ik droom continu over mijn exen.
Niet te lang bij stil staan... daarnaast sta je ook 'open" als je zwanger bent. Je vangt meer op.. ook spirituele signalen.
Je kunt jezelf beschermen voordat je gaat slapen en visualiseren dat je een beschermd wit licht om je heen hebt. Klinkt zweverig... maar bij mij helpt het uitstekend

Succes...

Heel herkenbaar, ja!

Vanaf mijn NOD ben ik al slechter gaan slapen, echt supervervelend! Ik heb een groot probleem met inslapen, kan soms wel 1-2 uur wakker liggen. Soms zelfs na een nachtelijke plaspauze. Echt heel irritant. Ik baal er dubbel van, want na een slechte nacht ben ik enorm misselijk en beroerd, zelfs nu met 21 weken.

Dromen is inderdaad erg levendig, gelukkig heb ik zelf geen nachtmerries, maar wel erg levendige, bizarre dromen. Ik word ook vaak wakker, dat ik twijfel of dingen echt gebeurd zijn of dat ik nog dingen uit mijn droom kan voelen of ruiken ofzo...

Ik heb er ook geen oplossing voor. Als ik beter zou slapen, dan zou ik uit de ziektewet komen, dat weet ik zeker, maar ja... Het is idd iets hormonaals, dus tja. Het gaat wel over. Over een maandje of 4-5?

Ik denk persoonlijk niet dat een bepaald soort thee echt de oplossing is, het enige wat je kunt doen is zo ontspannen mogelijk naar bed gaan en je er idd aan overgeven. Hoe meer je er over opwindt, hoe minder je slaapt... Heel veel sterkte, meid. En gewoon overdag 'bijslapen', dat doe ik ook bijna dagelijks, voor zover mijn dreumes van 1,5 jaar dat toelaat.

Groetjes, Karin

Helaas kun je hier weinig tegen doen, inderdaad een middagdutje om wat bij te kunnen slapen.

Die thee van Zonnatura, je bedoeld dan de nachtrustthee zeker? Daar zitten een aantal kruiden in die je als zwangere beter niet kan nemen, dus ik zou deze niet nemen.
Ikzelf drink 's avonds vaak rooibosthee, dat kan je gewoon onbeperkt drinken, dat geeft vaak ook wel een ontspannend effect.

Heel herkenbaar. Ik kom vaak ok erg moeilijk in slaap. En idd heel erg levendige dromen. Soms leuk en soms ook heel enge of frustrerende dromen. Ik moet er ook vaak uit om te plassen. En daarna kom ik weer heel moeilijk in slaap omdat ik dan last begin te krijgen van mijn rug. En bij iedere keer dat ik moet draaien wordt ik weer helemaal wakker door de pijn in mijn rug.

Bij mij helpt het het beste om voor het slapen een warm bad te nemen. En daarna een beker warme melk met honing. Die drink ik dan in bed op. En dan gaat het licht uit. Dan val ik meestal redelijk snel in slaap en slaap ik tenminste de eerste paar uren goed door.

Verder zie ik het ook een beetje als 'oefening' voor alle gebroken nachten die nog gaan komen.

Sinds afgelopen maandag slaapik met een voedingskussen. (zo'n banaanvormig kussen wat helemaal langs je lichaam ligt en die je tussen je knieen kan leggen). Dat is echt heel fijn. Pijn in de rug is een stuk minder en in heb veel minder de neiging om te gaan draaien.

Ben dus sinds dinsdag een stuk wakkerder overdag.

OK.... wat doe je dan om 3 uur in de nacht op een forum....? HONGER!!!! Heb me een paar boterhammen met hagelslag gemaakt.

Terug
Bovenaan