Slaapproblemen

Dit is mijn eerste keer dat ik hier aan mee doe. Ik heb een probleempje die ik graag met jullie wil bespreken en ik hoop op goede tips.

Mijn dochtertje is nu dus ruim 15 maanden en 2 weken geleden heeft ze oorontsteking gehad en daardoor was ze heel vaak 's nachts wakker. Wij hebben haar in die tijd natuurlijk uit haar bedje gehaald en geprobeerd haar pijn zoveel mogelijk weg te nemen. Nu is ze af van haar oorontsteking, maar ze wordt nu nog steeds standaard rond 22:30/23:00 uur wakker en dan duurt het vaak een uur tot 2 uur voordat ze weer gaat slapen. We hebben haar al laten huilen, maar dat vind ik (en met name m'n man) wel erg moeilijk. Vaak wordt ze ook weer rond 4:30 uur wakker, maar dan gaat ze wel weer sneller slapen. Ze begint op het moment steeds meer te lopen, kan het daar mee te maken hebben?

Zelf ben ik 13 weken zwanger en dus erg toe aan goede nachten. Overdag slaapt ze erg goed. Het maakt trouwens niet uit of we haar de hele middag ophouden of haar 's middag nog weer even op bed leggen.

Heeft iemand tips of is het gewoon de tijd doorkomen?

Alvast bedankt.

Hallo,

Ik ben bang dat je er echt ff doorheen moet...even kijken, troosten, terug leggen en zeggen dat ze weer moet gaan slapen...
2e x Heengaan, neerleggen, vooral niks zeggen en weer weglopen...
het zal even niet meevallen maar zo leren ze het het snelst weer...

En dan voor jou proberen zoveel mogelijk te gaan rusten als zij ook 's middags haar slaapje doet...

Succes!!!

Bedankt voor je reactie. Ik kom net weer bij de huisarts vandaan en allebei haar oortjes zijn toch weer ontstoken. Het is denk ik toch een combinatie is van ziek zijn en van uittesten. Zodra ze echt weer helemaal beter is ga ik zeker jou methode uitproberen. We hopen dat ze snel weer beter is en snel weer doorslaapt.

En ik probeer al zoveel mogelijk te slapen op de momenten dat zij slaapt, maar overdag slaapt ze nu ook wat minder lang dan normaal.

In ieder geval bedankt.

Groetjes

heel veel sterkte

mijn meid is 16mnd en 2 weken en ik ben 22 weken zwanger. slaap is nu zoooo belangrijk voor je

oorontsteking is pijnlijk en vooral als je ligt
wat je ook kan doen is een kussen onder de matras, dus veilig voor haar, maar wel zo dat zij wat rechterop slaapt.

Kies voor jezelf hoever je zelf wilt gaan. Als mijn meisje overdag te weinig slaapt en nog moe is zet ik haar met de kinderwagen voor babytv. dan rust zij toch even goed en ik dus ook. het is maar eventjes dus kan best.

succes ermee

Hoi,

Gelukkig weet je nu wat het is!! Goed dat je toch nog even naar de dokter bent geweest.
Ik probeer mij dochter altijd te vertellen dat ze naar bed gaat en dat we elkaar morgenochtend weer zien. Bij wakker worden. Pak ik haar nooit op. Ik leg haar neer, troost haar en vertel haar rustig dat het nu tijd is om lekker te slapen en te dromen.

Als het daarna nog nodig is kom ik binnen en leg haar weer neer en loop weg.

Meestal is het weer over als ze 'het nieuwe dingetje' (lopen, kruipen, eerste woordje) onder de knie heeft.

succes

Terug
Bovenaan