Slaapregessie 18 maanden?

<p style="text-align: left;">UHai, ben ik weer ?,</p><p>Ons zoontje is net anderhalf, al een week grieperig en last van diarree (niet heftig). Eet verder goed, middagslaap gaat zonder drama, speelt, is soms even verveeld of hangerig maar niet lang. 4 kiezen zijn 2 weken geleden doorgekomen maar lijken nu verder naar buiten te groeien. Elke avond is het weer raak! Hij gaat om 7 uur het bed in en dan begint het gekrijs! Zetpil gegeven, kontje goed ingesmeerd is een beetje rood, controleren op schone luier, tandenspul op zn tandjes, water, knuffeltje, even eruithalen en dan in bed stoppen, dikker of dunner aankleden. Serieus alles gedaan maar hij blijft krijsen! Ben 12 weken zwanger, thuisblijfmama, man is werken, het hele huishouden en koken staat elke dag te wachten en met dit erbij trek ik dit zo slecht!</p>
 
Oehh ja Heel herkenbaar. Bij ons was ze echt 2 maanden stik en stik vervelend. Ik wilde dr weggeven, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb hahaha.
Hou vol, wil hij niet om 19 naar bed? Laat hem dan wat later gaan,niks mis mee. Wat betreft de tanden, als ze door zijn die kiezen dan is dat wel wat voorbij (meestal). Misschien dat de hoektanden er ook aan komen? Daar had ze bij ons wel last van. Kontje volgooien met babyolie en dan zachtjes vegen, insmeren met dr Leenaarts. Kun je halen bij de drogist en werkt echt super goed.
YouTube kids was ook een grote hit in die tijd haha. Het komt allemaal goed. Je doet het geweldig!!
 
Dank voor je reactie!! Houd de moed erbij omdat ik weet dat die sprongen etc idd ooit overgaan. Weetje wat het hele punt is, hij slaapt pas om 22 uur.. ik ga elke 10 min naar hem toe. Wanneer hij mij de trap op hoort is het stil, als ik er ben is het stil, zodra ik wegloop is het raak! Overdag heeft meneer ook nergens last van dus dat het tandjes zijn wíl ik maar moelijk geloven.. ben bang dat als ik m later erin stop dat het langer duurt voordat hij uberhaupt slaapt. Half 8 ook al geprobeerd, maakt echt geen verschil. Hij is sinds 6 uur al moe..
 
Aaahhh ook die is herkenbaar. Dit deed ze bij ons ook en we hebben haar toen laten huilen tot ze erbij neer viel.. hierna was het over..
 
Ze is nu trouwens 22 maanden en heeft geen hecht problemen, huilt amper met naar bed gaan en weet ik wat elke ouder vindt dat je een kind niet mag laten huilen. 
Sinds ze 19 maanden is slaapt ze echt super.
Voor ik straks veroordeeld word ;-)
 
Ik heb dit ook net achter de rug; ik ben gesloopt! Na een week kon ik niet meer en heb ik haar gewoon laten huilen; elke slaapje waarbij het misging steeds even laten huilen, nu een paar dagen later gaat het al veel beter en slaapt ze veel sneller als ik haar op bed leg. 
Helaas hoort het erbij! Succes!
 
Dit is idd een vermoeiende fase. Hier duurde het zo'n 2-3 maanden en toen ging het ineens beter. Ook veel huilen en lang wakker. Ik liet er steeds meer tijd tussen voordat ik terug ging. Zo hoefde ik vaak maar 2 of 3x terug voordat ze sliep. Ze wilde idd ook echt dat we bij haar bleven en probeerde zoveel mogelijk tijd te rekken met naar bed gaan. Wij zijn hier toen vrij streng in geweest en hebben haar niet haar zin gegeven. Het was toen ff nog meer brullen maar na een paar dagen snapte ze wel dat het haar niet ging lukken. Toen nog wel huilen in bed hoor, dat heeft echt die paar maanden geduurd helaas.
Op een gegeven moment gingen ook de slaapjes overdag slecht. Dan sliep ze heel kort of helemaal niet. Heb haar altijd zo'n 1,5 uur in bed laten liggen smiddags. Dan had ze wel de mogelijkheid om te gaan slapen en rustte ze toch een beetje uit. 
Het is idd zwaar, ik ben ook zwanger dus m'n hormonen werkten ook niet altijd mee in zulke situaties. Het is echt ff afzien en een pittige fase helaas. 
 
Ah dank voor de reacties allemaal!! Bij 6 maanden ook zo'n fase gehad dus is idd herkenbaar. Toen ook gewoon 3 uur laten huilen hoor. Was slechte mama volgens mn schoonmoeder (we waren inwonend). Nu gelukkig eigen huis en laat hem zn gang gaan. Wou alleen een beetje herkenning denk ik?. Het is zwaar.. maar hopelijk komt het goed. Idd vanaf morgen even aanzien hoe t gaat en de tijd rekken om naar zn kamer te gaan..
 
Terug
Bovenaan