Slaapregessie

Hi dames,

Ik dacht eerst dat mijn baby in sprong 5 zit vervroegd. Maar nu ging ik opzoeken en denk ik dat hij misschien in een slaapregessie zit. Hij is 4,5 maand. Maar hij is huilerig wilt niet veel slapen, vandaag van 08:00-18:00 heeft hij maar 20 min geslapen meer niet. Hij werd vannacht 2x wakker.. zijn dit totaal niet van hem gewend. Hij sliep altijd door! En middag slaapjes goed van 1,5 uur. Maar nu heel anders, hebben jullie dit ook gehad ? Zo ja wat was het en hoelqng duurde het. Ik ben bang dat dit altijd nu zo zal zijn…

ik denk dat we dit allemaal hebben gehad (of nog gaan mee maken), en je weet natuurlijk nooit wat het precies is of is geweest.. een sprong, vroeg sprong, late sprong, slaapregressie, tandjes, een virus, warmte, kou, honger, dorst, etc etc.. het naast dit allemaal: het ritme van een baby wijzigt continue en elke keer als je denk 'ja! nu hebben we het door!' verandert het weer.. ik zou wel even uitsluiten of hij misschien niet ziek is, dus even temperaturen kan nooit kwaad!
Gezien het feit dat hij weinig heeft geslapen gisteren, zal hij vermoedelijk oververmoeid zijn en daardoor slecht in slaap kunnen komen, je komt dan in zo'n vicieuze cirkel terecht. Daarom zou ik er alles aan doen om hem te laten slapen, bij ons werkte wandelen met de kinderwagen altijd goed.. lekker in de buitenlucht. of in de draagzak, wiegend in slaap brengen, in de auto rijden oftewel: whatever it takes om het oververmoeid zijn te doorbreken! Uitgeruste kindjes slapen het beste :) 

Terug
Bovenaan