Slaapregressie 18 maanden en moeilijk overdag

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Sinds een weekje enorm op de sukkel met ons zoontje van bijna 18 maand... weet me even geen raad meer. </p><p>Ons mannetje wil zowel overdag als s nachts niet meer slapen. Eerste dagen hield ik vol met teruggaan en troosten, kwartiertje en na langere tijd halfuur volhouden maar na 4u nog brullen en krijsen. </p><p>Uit wanhoop matrasje naast zijn bed gelegd. Maar het blijft een ramp. Als hij in de nacht aan 5u slaap komt is het veel, overdag niks. </p><p>Hij is ook enorm hangerig en wordt soms uit het niets hysterisch. Iemand tips?</p><p>Alle tips meer dan welkom, een beetje kapot :) </p><p> </p><p>Liefs</p><p>Lotte</p><p> </p>
 
Jeetje das wel heel pittig, zowel in de nacht als overdag..

Is hij toevallig niet ziek of oorontsteking? Mijn jongste dochter (20 maanden) had laatst ook echt draaama nachten. Na 4 nachten kwam er ineens prut uit d'r oren. Achteraf heeft ze dus gewoon kei oorpijn gehad, kom er maar eens achter...

Slapen gaat sowieso met ups en downs hier. Soms slapen we 3 nachten door, dan weer een week niet. Maar wat jij omschrijft is wel heel extreem, juist als ze een slechte nacht hebben dan halen ze dat vaak in het middagslaapje in. Is het ook gelijk drama als je hem in de middag op bed legt?

Wij nemen onze dochter vaak tussenin als ze echt niet meer gaat slapen in d'r eigen bed. Ze slaapt samen met haar zus op de kamer, dus dat doen we ook zodat de oudste niet wakker wordt. Maar ze slaapt graag tussenin en zo slaapt iedereen weer. Misschien niet 'zoals het hoort', maar voor ons werkt dit goed.

Ik ga er in 15 minuten 2x heen om haar te troosten, is het na die 15 minuten nog drama, dan mag ze dus tussenin. Dit gebeurt zo'n 1 a 2x per week denk ik, dus gelukkig niet elke nacht.. dat zou ik dan ook weer niet oké vinden.

Misschien is dat te proberen voor je? Ook niet ideaal, ik weet het. En hopelijk is hij wel rustig tussenin en gaat hij niet feesten. Maar ernaast liggen op een matras vind ik juist drama, ik neem ze liever in mijn bed...

Beetje drinken in de nacht, lampje aan, muziekje aan, deur open? Heb je vast allemaal al geprobeerd. Moeilijk hoor. Mijn ervaring is dag zulke periodes komen en gaan, dus binnenkort is het vast weer voorbij, maar als je er middenin zit en het duurt een paar weken is dat super lang en pittig!
 
Bij ons was het rond die leeftijd ook een drama. ‘s nachts hielp een flesje melk wel om weer in slaap te komen, maar om half 6 begon de dag, om vervolgens doodop te zijn. Op de dagen dat ik met mijn dochter ben, ging ik rond half 10/10 uur vaak een heel stuk wandelen. Met een onbeperkte voorraad water, crackers en spenen, meestal viel ze dan uiteindelijk wel in slaap, dan deed ze soms ‘s middags nog een klein dutje in bed, maar kon ze in elk geval de dag een beetje aan. Wat ook hielp, was samen ‘s middags ‘chillen’ (ik was precies in de nare weken van de zwangerschap); samen in het grote bed en dan eventueel filmpje aan. Ze sliep dan niet, maar ik kon wegdommelen en dochter werd daar ook chill van en kon het erna weer aan. Ik bied geen enkele garantie, maar na deze zware fase, is onze dochter veel beter gaan slapen dan ze ooit had gedaan én kwamen er opeens woordjes uit. Best een nuttige upgrade!
 
En ja, soms helpt eerder op bed leggen of wandelen ook om wat te slapen overdag. Als ze om 10u helemaal op was, legde ik d'r gerust om 10u op bed en soms sliep ze dan zomaar 1.5 uur. De rest van de dag sliep ze dan niet meer dus echt ideaal was dit ook niet, maar beter van 10.00-11.30 slapen dan een hele dag niks....
 
[quote quote=10438962]Jeetje das wel heel pittig, zowel in de nacht als overdag.. Is hij toevallig niet ziek of oorontsteking? Mijn jongste dochter (20 maanden) had laatst ook echt draaama nachten. Na 4 nachten kwam er ineens prut uit d’r oren. Achteraf heeft ze dus gewoon kei oorpijn gehad, kom er maar eens achter… Slapen gaat sowieso met ups en downs hier. Soms slapen we 3 nachten door, dan weer een week niet. Maar wat jij omschrijft is wel heel extreem, juist als ze een slechte nacht hebben dan halen ze dat vaak in het middagslaapje in. Is het ook gelijk drama als je hem in de middag op bed legt? Wij nemen onze dochter vaak tussenin als ze echt niet meer gaat slapen in d’r eigen bed. Ze slaapt samen met haar zus op de kamer, dus dat doen we ook zodat de oudste niet wakker wordt. Maar ze slaapt graag tussenin en zo slaapt iedereen weer. Misschien niet ‘zoals het hoort’, maar voor ons werkt dit goed. Ik ga er in 15 minuten 2x heen om haar te troosten, is het na die 15 minuten nog drama, dan mag ze dus tussenin. Dit gebeurt zo’n 1 a 2x per week denk ik, dus gelukkig niet elke nacht.. dat zou ik dan ook weer niet oké vinden. Misschien is dat te proberen voor je? Ook niet ideaal, ik weet het. En hopelijk is hij wel rustig tussenin en gaat hij niet feesten. Maar ernaast liggen op een matras vind ik juist drama, ik neem ze liever in mijn bed… Beetje drinken in de nacht, lampje aan, muziekje aan, deur open? Heb je vast allemaal al geprobeerd. Moeilijk hoor. Mijn ervaring is dag zulke periodes komen en gaan, dus binnenkort is het vast weer voorbij, maar als je er middenin zit en het duurt een paar weken is dat super lang en pittig![/quote]
Dankje voor je reactie! 
Idd al alles uitgeprobeerd, vecht tegen de slaap en als hij lijkt te slapen wordt hij wakker zodra je rechtstaat. In ons bed is helaas geen optie, zoubzo over ons kruipen en uit bed vallen. 
Ga morgen toch nog eens langs bij de kinderarts en als het blijft duren eens een osteopaat raadplegen. Lijkt helemaal in paniek. 
Lang en pittig :D zo kan je het idd omschrijven!
 
[quote quote=10438969]Bij ons was het rond die leeftijd ook een drama. ‘s nachts hielp een flesje melk wel om weer in slaap te komen, maar om half 6 begon de dag, om vervolgens doodop te zijn. Op de dagen dat ik met mijn dochter ben, ging ik rond half 10/10 uur vaak een heel stuk wandelen. Met een onbeperkte voorraad water, crackers en spenen, meestal viel ze dan uiteindelijk wel in slaap, dan deed ze soms ‘s middags nog een klein dutje in bed, maar kon ze in elk geval de dag een beetje aan. Wat ook hielp, was samen ‘s middags ‘chillen’ (ik was precies in de nare weken van de zwangerschap); samen in het grote bed en dan eventueel filmpje aan. Ze sliep dan niet, maar ik kon wegdommelen en dochter werd daar ook chill van en kon het erna weer aan. Ik bied geen enkele garantie, maar na deze zware fase, is onze dochter veel beter gaan slapen dan ze ooit had gedaan én kwamen er opeens woordjes uit. Best een nuttige upgrade![/quote]
Dankje! 
Eens chillen lukt ons idd ook, hij valt niet in slaap maar komt wel even tot rust. In de wagen of buggy durft hij wel een slaapje doen zolang die in beweging zijn. 
Laat ons hopen op hetzelfde resultaat, betere slaap en woordjes :) dat is het allemaal waard, ook al weet je even niet wat doen! 
 
[quote quote=10438982]En ja, soms helpt eerder op bed leggen of wandelen ook om wat te slapen overdag. Als ze om 10u helemaal op was, legde ik d’r gerust om 10u op bed en soms sliep ze dan zomaar 1.5 uur. De rest van de dag sliep ze dan niet meer dus echt ideaal was dit ook niet, maar beter van 10.00-11.30 slapen dan een hele dag niks….[/quote]
Ons zoontje heeft ook geen vast slaapritme, we gaan altijd mee op zijn tempo en hij ging 's middags slapen bij signalen van vermoeidheid. Altijd prima gelukt :) tot nu dus.. 
 
Terug
Bovenaan