Slaapregressie 18 maanden hoelang?

<p>Ik weet dat het erbij hoort en dat het bij iedereen anders is, maar ik ben wel benieuwd hoelang de slaapregressie bij anderen duurt bij een kindje van 18 maanden. </p><p>Hier is mijn dochtertje alweer bijna 19 maanden en begon het een maandje terug. Het begon met overdag slecht tot niet willen slapen. Later werd ook de avond drama met in slaap komen en wordt ze voor haar doen vroeg wakker in de ochtend.  </p><p>Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat. </p>
 
Hier hadden we het zelfde probleem. Nu eindelijk na 3 maanden valt die overdag weer prima in slaap en in de avond ook en slaapt die weer netjes uit tot 7 uur. 
Dus is zeker even volhouden. Maar het gaat ineens vanzelf weer beter. 
Succes ??
 
Hier ook een groot probleem.
Overdag slaapt ze nog wel maar nooit lang maar in de nachten wordt ze echt tot 4x wakker en wilt ze ook altijd drinken.
Ik ben.echt op.
Wij zijn hier nu al een dikke maand mee aan de gang.
Het kan echt even duren.
Bij de vorige periode van slaapregressie hield dit ook maanden lang aan.
Opeens ging het beter.
Maar ik voel met je mee.
Hier ook.slecht slapen en.erg moe
 
Onze dochter is nu 17 maanden en sinds 1 week lastig met inslapen. Ze sliep erg snel door en makkelijk in. Tot 1 week geleden legden we haar in bed en viel ze of zo in slaap of speelde nog even. 
Ze sliep 's middags 2-2,5 uur en 's avonds van 19.30-7.30. 
Sinds 1 week heeft ze overdag veel last van driftbuien, huilen, hangen aan mama en zeer veel moeite met inslapen. Ik weet dat we verwend zijn maar ben zoekend hoe hiermee om te gaan. Ze is zeer verdriet als we naar boven gaan. Als we haar in bed leggen klampt ze zich vast. Ze gaat direct in bed staan. De eerste avonden heb ik haar laten huilen en viel ze na 15 minuten in slaap. De 3e avond heb ik haar bij me gehouden en viel ze binnen 10 minuten heel rustig in slaap. Ze had een drukke dag zonder slaap bij de opvang gehad. Gisteravond zijn we tweemaal bij haar geweest. Ze wordt rustig maar zodra ze in bed ligt weer huilen. Daarna in slaap laten huilen. Alles samen 1 uur bezig. 
Nu vanmiddag heb ik haar 10-15 minuten laten huilen en sliep ze. 


Mijn vraag: herkennen jullie dit en hebben jullie tips? Ze krijgt weer 2 tanden, moet weer in het ritme van verschillende oppassers komen, vindt de opvang verschrikkelijk. Denk zelf aan verlatingsangst, pre-peuterpuberteit en ontwikkeling. 
 
Heel herkenbaar en hier moet je echt even doorheen. Hoe je het nu doet is goed hoor, zo heb ik het ook gedaan. Hier ook een tijdje gehad dat ze zich als een aapje aan me vast bleef houden en huilen als ze in bed werd gelegd. Durf niet te zeggen hoelang het hier geduurd heeft, maar het werd vanzelf weer beter. Ze is sowieso aanhankelijker naar mij, maar dat komt ook omdat ik zwanger ben. 
Sinds een paar weken gaat overdag slapen ook alweer wat beter, al gaat het soms ook dagen weer slecht hoor. Het helpt wel als ze echt goed moe is, dan slaapt ze vaak sneller in en slaapt ze ook een paar uur achter elkaar. Dus lekker veel naar buiten en haar laten lopen of naar de speeltuin oid. 
Als ze savonds niet in slaap wil vallen, ga ik meestal na ongeveer een uur naar haar toe en krijgt ze nog wat water. Vaak valt ze daarna vrij snel in slaap. Als ze huilt ga ik wel al eerder heen hoor, maar meestal ligt ze rond te kijken of te spelen met de knuffels. 
Succes! Hier nu zo'n 3 maanden verder vanaf dat het begon en het wordt dus weer wat beter. 
 
Bedankt roze wolkje. Ik ben ook 19 weken zwanger dus is daarom soms ook wat zwaarder. Het blijft een beetje hetzelfde gaan: driftig, verdrietig, veel nee-zeggen, 10-15 minuten in slaap huilen, vroeger wakker, korter slapen. 
Ik vind het vooral zielig maar blijf rustig bij haar. Op zich mogen we nog niet klagen. Dus nog maar ff volhouden en haar deze fase door helpen. 
 
Terug
Bovenaan