Slaapregressie 18 maanden

<p>Hoi iedereen! </p><p>Ik ben bang dat we hier in de slaapregressie van 18 maanden zijn belandt. Het is nu al een paar weekjes dat hij in de ochtend even goed zijn energie kwijt moet, anders doet hij geen middagdutje. Gister vond hij zijn dutje ook niet nodig, want hij wilde te graag met zijn sinterklaaskado's spelen, een strijd die ik niet ga winnen.</p><p>Normaal gingen de nachten goed, ook tijdens deze weken, al was het iedere ochtend wel rond 6 uur dat hij wakker was. </p><p>Vannacht was erg rommelig, in de avond al moeilijk naar bed en na een uur huilend wakker. Alleen vannacht werd hij dus om 3.30 wakker. Sussen hielp niet om hem weer in slaap te krijgen. Dus besloten om mijn matras te pakken en naast hem te gaan liggen (mijn vriend heeft dagdienst en ik wilde dat hij gewoon kon slapen en ons huis is net zo goed geïsoleerd als een kartonnen doos). </p><p>Mijn vraag is echter, verwen ik hem hier teveel mee? Hij heeft echt nog 2 uur wakker gelegen, wel rustig hoor, maar gewoon wakker. Ik weet wel dat hem alleen laten op dat moment niet gaat, hij wordt dan zo kwaad dat hij erin blijft hangen, dan gaat hij zeker niet slapen.</p><p>Maar ik zit er ook niet op te wachten dat ik straks de rest van zijn jonge jaren op een matras naast hem moet liggen... of is dit onderdeel van de fase en straks niet meer nodig? Iemand hier ervaring mee?</p>
 
Iets aan zijn ritme aan passen? 
Slaapverhaaltjes van youtube opzetten
Een nachtlampje aanzetten die aanblijft. 
Een fles warme melk geven
Dit werkt bij mijn zoontje 
 
 
 
Ik weet niet of er echt iets aangepast kan/moet worden in zijn schema... ik weet nu alleen wel nog zekerder dat ik hem iedere ochtend "uit moet laten", zoals ik het zelf noem ? 
En een flesje hebben we wel eens geprobeerd, geen succes. Lampje ook geprobeerd, maar hij wil gewoon niet alleen zijn. 
En we kijken sowieso weinig schermen met hem en dat wil ik zeker niet in de nacht gaan doen. 
Daarom lijkt ernaast liggen op dit moment mijn enige optie, alleen hoop ik dus niet dat hij door gewenning voortaan midden in de nacht wakker wordt, "zodat mamma er gezellig bij komt liggen"
 
Ja deels wel herkenbaar.
Sowieso  ga ik altijd elke dag een paar uur op pad met mn dochters. Ik houd het niet eens uit, een hele ochtend binnen.. vaak gaan we om 8.30 al boodschappen doen, dan nog even naar de speeltuin etc.. lekker op pad! En in de middag rond 15.30 weer een uur lang naar buiten. Binnen gaat de tijd me veel te langzaam, hihi..
Mijn jongste dochter is nu 16 maanden en slaapt ook 1x. Dat gaat nog prima, meestal slaapt ze direct van 12.45-15.00 ongeveer. Ze is rond 6.30 wakker in de ochtend en écht moe om 12.30. In de avond slaapt ze rond 19.30/20.00.
Er zijn genoeg nachten dat ze héérlijk doorslaapt, andere nachten wordt ze ook huilend wakker. Ik probeer altijd eerst een muziekje aan te zetten en geef een slokje drinken en zoek haar speen. Soms kalmeert ze en slaapt ze gauw verder. Vannacht was t ook gedoe, ze bleef maar mopperen en piepen en ging steeds staan in bed. Dan neem ik haar tussenin en dan slaapt ze bij ons wel lekker verder.
Verwen ik haar dan? Misschien wel. Maar zo slaapt iedereen weer. En mijn ervaring is ondertussen dat ze dat écht vanzelf weer afleren. Soms zijn er 4 van zulke nachten op rij  en denk ik: shit, straks is dit gewenning.. en dan slaapt ze ineens weer 2 volle weken in dr eigen bed. Dus ze leert het zichzelf ook weer af. 
Mn oudste dochter is nu 3 jaar en heeft dit ook met periodes gehad, maar het laatste jaar slaapt ze sowieso nóóit meer tussenin dus ze groeien er echt wel een keer overheen.
Ieder zn keuze hierin, maar dit werkt voor ons het beste. Liever zo dan dat niemand meer een oog dicht doet s nachts, en ik weiger midden in de nacht naar beneden te gaan ofzo. Dus ik neem ze maar tussenin als niks meer werkt, en daar worden we allemaal het meest gelukkig van :)
 
Ja deels wel herkenbaar.
Sowieso  ga ik altijd elke dag een paar uur op pad met mn dochters. Ik houd het niet eens uit, een hele ochtend binnen.. vaak gaan we om 8.30 al boodschappen doen, dan nog even naar de speeltuin etc.. lekker op pad! En in de middag rond 15.30 weer een uur lang naar buiten. Binnen gaat de tijd me veel te langzaam, hihi..
Mijn jongste dochter is nu 16 maanden en slaapt ook 1x. Dat gaat nog prima, meestal slaapt ze direct van 12.45-15.00 ongeveer. Ze is rond 6.30 wakker in de ochtend en écht moe om 12.30. In de avond slaapt ze rond 19.30/20.00.
Er zijn genoeg nachten dat ze héérlijk doorslaapt, andere nachten wordt ze ook huilend wakker. Ik probeer altijd eerst een muziekje aan te zetten en geef een slokje drinken en zoek haar speen. Soms kalmeert ze en slaapt ze gauw verder. Vannacht was t ook gedoe, ze bleef maar mopperen en piepen en ging steeds staan in bed. Dan neem ik haar tussenin en dan slaapt ze bij ons wel lekker verder.
Verwen ik haar dan? Misschien wel. Maar zo slaapt iedereen weer. En mijn ervaring is ondertussen dat ze dat écht vanzelf weer afleren. Soms zijn er 4 van zulke nachten op rij  en denk ik: shit, straks is dit gewenning.. en dan slaapt ze ineens weer 2 volle weken in dr eigen bed. Dus ze leert het zichzelf ook weer af. 
Mn oudste dochter is nu 3 jaar en heeft dit ook met periodes gehad, maar het laatste jaar slaapt ze sowieso nóóit meer tussenin dus ze groeien er echt wel een keer overheen.
Ieder zn keuze hierin, maar dit werkt voor ons het beste. Liever zo dan dat niemand meer een oog dicht doet s nachts, en ik weiger midden in de nacht naar beneden te gaan ofzo. Dus ik neem ze maar tussenin als niks meer werkt, en daar worden we allemaal het meest gelukkig van :)
 
Terug
Bovenaan