<p dir="ltr">Over een kleine maand wordt mijn zoon 2 jaar. Een dikke maand geleden werd hij snachts soms huilend wakker. Nu weer. Terwijl hij dat hiervoor nooit deed. Ik heb zijn middag dutje al ingekort en hem verteld dat hij niet hoeft te huilen, maar zijn knuffel kan pakken en verder kan gaan slapen. Dit ging een tijdje goed (met belonen met sticker en werkte ook super), maar nu dus niet meer (al wil hij de sticker nog wel heel graag).</p><p dir="ltr">Ergens tussen 00.00 en 01.00 ligt hij wakker (vannacht zonder huilen en hoefde ik er niet heen, soms wel huilen en ga ik er heen). Nu werd hij óók om 04.00 huilend wakker. Ik hoef er maar kort heen. Volgens mij vindt hij het voldoende als ie weet dat ik er nog wel ben. Pakt zijn knuffel en slaapt verder.</p><p dir="ltr">Overdag is hij ook wat meer aan het uitproberen en wat ondeugender.</p><p dir="ltr">Herkenbaar voor sommigen? En zo ja, als fase? Moet ik er in mee gaan of streng zijn en niet naar hem toe gaan? Denken jullie ook aan slaapregressie? Wil nl niet dat dit standaard wordt...</p>