Slaapregressie 4 maanden tips gevraagd

<p>Wie heeft er tips wat betreft de 4 maanden slaap regressie? Baby (co-sleeping) wordt in de nacht elke 2 uur wakker ik geeft dan even Borstvoeding ze valt weer in slaap drinkt meestal nauwelijks , maar ik ben bang een verkeerde gewoonte aan te leren. <br />Alvast bedankt! </p>
 
Hoef je niet bang voor te zijn hoor, zeker op die leeftijd. Ik heb mijn kindje altijd gegeven wat ze nodig heeft, en die slaapt gewoon sommige weken barslecht en andere weken keert de rust weer terug. Daar krijg je vanzelf vertrouwen in. Al blijft het mega zwaar als je weer even zo'n slechte week te pakken hebt.
Wel ben ik rond vier maanden gestart met oefenen met wakker wegleggen en 's nachts niet direct naar de fles te grijpen (flesvoeding op verzoek). Ik heb nooit alleen laten huilen. Maar dit hield wel in dat ik liggend troost bood. Speentje, sussen, aai. En daar kwam wel wat huilen bij kijken. Maar als het echt te erg werd dan onderbrak ik het wel, door op te pakken of snachts een klein flesje. Ze dronk snachts 2 keer tot 6 maanden en 1 keer tot 8 maanden, en nu incidenteel nog 1 keer. Oh, en ik liep weg zodra ze rustig lag, maar bleef op de verdieping tot ze sliep. Zodat ik in kon grijpen als ze weer ging huilen. Wij hebben tot 8 maanden aan cosleeping gedaan, dus snachts troostte ik vanuit bed liggend en deed daarbij alsof ik zelf nog (half) sliep. Was overigens weinig alsof haha!
 
 
Nou het hoeft allemaal niet zo zwart wit hoor. Kijk gewoon hoe ver je komt met troosten. Als ik dat deed dan vond ik wel dat ze redelijk makkelijk weer verder moest kunnen slapen. Als ze echt huilerig werd en helemaal wakker, dan had ik iedereen ermee als ik bleef volhouden aan niet voeden. Dan gaf ik gewoon een kleine fles. Maar het lukte af en toe wel, en dan sliep ze lekker weer verder tot er echt wel een fles in moest van haar. En andere keren... Tja dan maar wat meer drinken. Maar ik probeerde dus gewoon eerst te troosten.
 
Terug
Bovenaan