Slaapregressie 4 maanden

<p>Hoi, </p><p>Ik heb een zoontje van 20 weken, dus bijna 5 maanden. Hij is nooit een hele denderende slaper geweest, maar tussen de 12 en 16 weken kregen we het toch voor elkaar dat hij, met wat aaien over de bol, zelf in bed in slaap viel, en dat hij "doorliep" van 9 uur 's avonds tot 3 uur 's nachts en na een voeding weer tot 6 of 7 uur. We hebben geprobeerd dat doorslapen te verplaatsen naar 12 tot 6,maar daar wilde hij niet aan, maar om was allang een tevreden moeder.</p><p>Nu zit hij denk ik in een slaapregressie want het slapen is echt een drama en ik had nou niet echt een buffer opgebouwd om dit te "overleven", dus ik denk dat ik zo'n beetje alles fout heb gedaan wat ik maar fout kon doen, (vaker voeden, op de arm wiegen en zelfs bij me in bed laten slapen) gewoon om zelf nog een beetje te kunnen slapen, maar ondertussen ben ik echt wanhopig! </p><p>Ik denk in ieder geval dst het een slaapregressie is, maar ik ben ook gestopt met inbakeren, want meneer kan rollen, maar kan tijdens zijn slaap nog niet heel erg rustig blijven liggen. </p><p>Hij valt niet meer zelf in slaap, niet overdag en niet 's nachts en moet dus de hele tijd op de arm in slaap gewiegd worden en je moet precies het juiste moment kiezen om hem op bed te leggen (anders kjn je weer van voor af aan beginnen). In de wagen wil hij ook nog wel in slaap vallen. </p><p>Hij slaapt niet langer dan 45 minuten overdag, wordt dan wakker en af en toe lukt het me om hem weer in slaap te krijgen, maar vaak niet. </p><p>''s avonds heeft hij nu een huiluurtje. Ik probeer hem, afhankelijk van zijn laatste voeding (op aanvraag) op bed te leggen rond half 8, maar vaak slaapt hij pas, na veel gehuil, rond half 10. Vervolgens wordt hij in de avond nog hard huilend wakker. Gedurende de nacht komt hij elke 2 a 3 uur, en lijkt hij honger te hebben. Hij valt echter meteen in slaap aan de tiet. Soms lukt het me om hem weer in bed te krijgen, soms niet en slaapt hij in mijn armen. Dit moet je niet doen tijdens een slaapregressie, maar als je 3 a 4 uur slaapt merk ik dat je niet meer de beste keuzes maakt.</p><p>Ik ben echt op zoek naar een gouden tip, zeker omdat ik over 3 weken weer moet werken. Hij gaat dan ook 2 dagen in de week naar een gastouder en die kan niet zoveel aandacht aan zijn slaap besteden. Ik heb ergens de niet helemaal rationele angst dat hij niet meer naar de gastouder mag als hij niet goed slaapt en veel huilt.</p><p>Wie heeft dit ook gehad en hoe heb je dit opgelost? </p><p style="text-align: center;">Alvast bedankt! </p>

Helaas heeft niemand gereageerd..
Hier zitten we ook met slaapregressie. Mijn kindje kan ook niet meer goed (alleen) inslapen overdag met de regressie. Herkenbaar?

Hoi meiden,
Mijn dametje is inmiddels al een jaar, en heeft weer allemaal andere/nieuwe slaapproblemen. Maar ik kan me die tijd rond 4 maanden nog goed herinneren. Ze sliep maar 20 minuten, en dan alleen op ons bed en als ik haar handje vasthield of als ik haar in de draagzak rondhobbelde. In haar eigen bedje was het gewoon alleen maar huilen. De nachten gingen (als ik er nu op terugkijk) nog best redelijk... dat wil zeggen dat ze met een speentje weer verder sliep, die speen moesten we wel meerdere keren per nacht brengen.
Volgens mij heeft die regressie hier wel een paar weken geduurd, en ik vond hem heel pittig! Maar het ging ook weer voorbij (en er kwamen ook weer nieuwe dieptepunten, haha).
Voor de opvang: onze dame ging ook rond die tijd voor het eerst. En bij ons op het kdv hebben ze hangmatjes, daarin sliep ze dan ook wel eventjes als ze haar wiegden. Misschien kun je de gastouder vragen een draagzak te gebruiken o.i.d.? Vaak zijn ze bereid om veel uit de kast te trekken voor je kleintje hoor!

Ook onze zoon was een drama tussen de 4 en 5 maanden. 
Hij is nu bijna 7 maanden en het is nog steeds niet zoals het was. 
Hij sliep door toen hij 6 weken was, maar dit doet die niet meer sinds die 4 maanden is. Mijn man gaat er snachts meestal uit dus ik mag niet klagen maar pittig is het zeker. Onze zoon at overdag ook slecht en kwam dan ook snachts voor een fles. Een speen wilde hij niet, het consultatiebureau gaf aan dat hij dan niet meer nodig had, maar wij wel!! Anders waren we alle 3 de hele nacht wakker..
Nu is hij 7 maanden en krijgt hij tanden, verlatingsangst, ziekjes etc.. soms krijgt die nog steeds een fles snachts, als hij het nodig heeft denk ik dan maar.. En hierna slaapt die weer heerlijk verder. 
Het komt allemaal wel goed denk ik dan maar.. het is ook maar een baby.. 

Terug
Bovenaan