Slaapregressie 4 maanden

Mijn zoontje van 4 maanden zit nu in een slaapregressie. Wordt snachts om de 2 uur wakker. De enige manier om hem weer te laten slapen is borstvoeding. Moet ik hier aan toegeven?

Ik wil namelijk niet dat hij straks telkens melk nodig heeft om in slaap te komen (na de slaapregressie)

Iemand hier ervaring mee?

Voor mij is het heel simpel, als hij honger heeft dan heeft ie honger en krijgt ie een fles. Als ie troost zoekt krijgt ie een knuffel of mag ie bij ons in bed. Niemand van 16 hangt nog bij zn moeder aan de borst of slaapt nog in hetzelfde bed, dus er komt een tijd dat ze doorslapen en zelfstandig slapen. Dat geven ze vanzelf aan. Tot een jaar is het bovendien nog heel normaal dat ze komen voor een nachtvoeding. Welke andere optie heb je? je kind de halve nacht wakker laten liggen omdat ie honger heeft en getroost wil worden? Lijkt mij een groter probleem eerlijk gezegd

Ihoe vervelend ook ik zou er aan toe geven. Je kleintje geeft aan wat hij nodig heeft. Op deze leeftijd gaan ze niet zomaar dingen overnemen. Dit heeft hij nu even nodig zou me geen zorgen over maken dat het zo blijft

Hier werkte speentje heel goed en was het dus meer troost dan behoefte aan voeding. Sonde als je maar blijft voeden terwijl dat niet nodig is.. kleine hier sliep daarna nog steeds wisselend. Ik legde hem dan halverwege de nacht gewoon bij ons in bed. Daar sliepen we allemaal dn beter. Hij is nu 6,5 maand en slaapt ondertussen weer heerlijk in zijn eigen bed en slaapt door van 7 savonds tot uur of 5 a 6.. doen wat goed voelt en idd ze gaan echt wel weer keer terug in hun eigen bed. ;)

Goeie! Sliep hij dan gelijk weer verder? 
Fijn dat hij uiteindelijk zijn eigen bedje heeft geaccepteerd.. daar heb je dus weinig voor hoeven doen? 

Ik word soms zo gek van alle adviezen en online termen. Wakker op bed leggen, wakkertijden, te weinig slaap, te veel slaap, nachtvoedingen wel of niet.. pfff! 

[quote quote=10603747]Goeie! Sliep hij dan gelijk weer verder? Fijn dat hij uiteindelijk zijn eigen bedje heeft geaccepteerd.. daar heb je dus weinig voor hoeven doen? Ik word soms zo gek van alle adviezen en online termen. Wakker op bed leggen, wakkertijden, te weinig slaap, te veel slaap, nachtvoedingen wel of niet.. pfff![/quote]
Als ik jou was zou ik gewoon per direct stoppen met googlen ? en gewoon je kindje volgen. 30 jaar geleden waren er helemaal geen slaapcoaches en wij slapen inmiddels ook allemaal s nachts door ? voor mij is het allemaal echt een hype en marketing waar moeders alleen maar onzeker van worden. Het zal voor bepaalde kinderen heus werken, maar elk kind is anders en kinderen zijn al helemaal geen robots die zich volgens bepaalde boekjes gedragen (hoewel dat soms wel zo lijkt online)

Terug
Bovenaan