Slaapregressie 8m al op 7m?

<p>Dag allemaal!</p><p>Ons meisje is nu 7 maanden oud. Ze slaapt al enige tijd door van 19-20u tot 6u15 ongeveer. Luxe, I know. Overdag doet ze meestal een drietal dutjes, variërend in lengte van 45 min tot 2 uur.</p><p>Nu slaapt ze sinds een week ongeveer erg onrustig. Ze begint ‘s nachts vaak te huilen. Wanneer we haar dan haar speentje geven, slaapt ze vaak wel weer door. Heel af en toe heeft ze wat extra troost van ons nodig. ‘s Ochtends is ze dan telkens om 5u al wakker. Dan ligt ze vaak in bed te spelen en te brabbelen. Een kwartiertje kunnen we haar zo soms laten liggen tot ze echt begint te huilen. En dan begint mijn dag. Ik probeer ze ‘s ochtends dan nog bezig te houden en met haar wat te spelen om de tijd tot haar fles nog wat te rekken zodat haar eetmomenten en dutjes niet te veel opschuiven. Dit lukt vaak wel redelijk goed. Al zijn haar dutjes nu wel wat rommeliger.</p><p>Maar goed, nu vroeg ik me dus af waar dit plots vandaan komt. Is dit de 8 maanden-slaapregressie al? Is ze klaar voor 2 dutjes per dag ipv 3? En hoe laat ik dat laatste dutje dan vallen zonder een krijsend kind in huis te hebben op de namiddag/avond? Ik ben echt doodop en zie het zelf even niet meer. Tandje is het volgens mij niet. Ik voel haar tweede tandje nog niet meteen klaarzitten en daar reageerde ze heel anders op de laatste keer.</p>

Hi hi!
Het kan inderdaad een slaapregressie zijn, valt rond de 8 maanden dus kan ook eerder of later zijn. Je doet het goed hoor, gewoon het ritme van je kleine voorlopig aanhouden. Moe? Lekker naar bed. Wakker? Even spelen.
Betreft overgang naar twee dutjes per dag, ik zou even de wakker tijden per maand opzoeken. Die kan wellicht een richtlijn geven hoeveel uur er ongeveer tussen de dutjes kan zitten.
Succes!

Dank je wel voor je antwoord! Gewoon al die 'je doet het goed' doet me deugd ?. Lastige dag vandaag door het slaapgebrek bij mezelf. Het zal nog wel gewoon ook even tandenbijten worden dan. Vandaag zaten we aan 2 lange dutjes in de opvang dus ben nu alvast benieuwd naar de nacht. 

Hoi mama!

Wat kan het soms zwaar zijn hè :-(!

Wat hierboven ook al gezegd wordt; je doet het zeker goed! En het kan zeker te maken hebben met de slaapregressie óf even een heftige sprong.Blijf inderdaad je kindje lekker volgen.
Mijn dochter is inmiddels 9,5 maand en wij hebben ongeveer een maandje geleden ook de 8/9 maand slaapregressie gehad. Vanaf 8 maanden en +- een week oud doet ze 2 wat langere dutjes, maar dit hebben we heel geleidelijk gedaan met een iets ander ritme, máar wel altijd de wakkertijd in acht gehouden icm haar slaapsignalen.
Als je je kindje volgt gaat het echt vanzelf!
En je kan ook een tijdje wat dagen krijgen dat je kindje soms drie kortere dutjes doet én dan bijv. 2 langere, allemaal prima! Echt.
Het worden vanzelf 2 dutjes in de loop van de tijd.
Ik voel helemaal hoe moe je bent én dat er geen einde aan lijkt te komen, maar het wordt écht weer beter!
Succes mama ❤️

Superlief! Dankjewel! Wat een moeder lijden kan hè ?. Maar even afwachten dus en haar ritme volgen. Ik heb nu vandaag nog geen update gehad over wanneer ze haar slaapjes heeft gehad (net klaar met werken en manlief is ze ondertussen naar bed aan het brengen) maar gisteren had ze in de opvang 2 dutjes gedaan en daar was het bij gebleven tot ze naar bed ging en ze had een betere nacht! Dus ik hoop dat de overgang naar de 2 dutjes nu dus goed is ingezet en dat ze over enkele dagen/weken haar ritme weer op orde heeft ?

Heel herkenbaar, onze zoon is alleen wat jonger, namelijk 6 maanden. Maar hier gebeurd precies hetzelfde de laatste weken. Hij gaat om ongeveer 19:30 uur naar bed en wordt dan snachts regelmatig wakker… en om 5 uur is meneer echt wakker wakker, ligt dan vaak te spelen in bed. Ik probeer t te rekken maar meestal lukt het niet en halen we hem rond half 6 uit bed. Het begint hier ook op te breken die slapeloze nachten en vraag mij echt af of die slaapregressie is of dat hij niet meer zonder speen kan slapen…

Oh ja dat heb ik ook even gedacht. Nu wilde ze vannacht haar speentje zelfs niet toen ik langsging. Ze had voldoende aan even wat nabijheid van mij. Dus ik denk dat het daar bij ons niet aan ligt. Vermoeiend hè, die nachten. Hopelijk is er snel verbetering ?. Veel succes!

Terug
Bovenaan