<p>Dag allemaal!</p><p>Ons meisje is nu 7 maanden oud. Ze slaapt al enige tijd door van 19-20u tot 6u15 ongeveer. Luxe, I know. Overdag doet ze meestal een drietal dutjes, variërend in lengte van 45 min tot 2 uur.</p><p>Nu slaapt ze sinds een week ongeveer erg onrustig. Ze begint ‘s nachts vaak te huilen. Wanneer we haar dan haar speentje geven, slaapt ze vaak wel weer door. Heel af en toe heeft ze wat extra troost van ons nodig. ‘s Ochtends is ze dan telkens om 5u al wakker. Dan ligt ze vaak in bed te spelen en te brabbelen. Een kwartiertje kunnen we haar zo soms laten liggen tot ze echt begint te huilen. En dan begint mijn dag. Ik probeer ze ‘s ochtends dan nog bezig te houden en met haar wat te spelen om de tijd tot haar fles nog wat te rekken zodat haar eetmomenten en dutjes niet te veel opschuiven. Dit lukt vaak wel redelijk goed. Al zijn haar dutjes nu wel wat rommeliger.</p><p>Maar goed, nu vroeg ik me dus af waar dit plots vandaan komt. Is dit de 8 maanden-slaapregressie al? Is ze klaar voor 2 dutjes per dag ipv 3? En hoe laat ik dat laatste dutje dan vallen zonder een krijsend kind in huis te hebben op de namiddag/avond? Ik ben echt doodop en zie het zelf even niet meer. Tandje is het volgens mij niet. Ik voel haar tweede tandje nog niet meteen klaarzitten en daar reageerde ze heel anders op de laatste keer.</p>