Slaapregressie 9 maanden

Ons dochtertje is inmiddels negen maanden. Ze kruipt erop los. Echter is ze sinds een week elke nacht wakker (ze sliep hiervoor altijd als een roosje). Overdag gaat het slapen goed. Snachts wordt ze wakker en ze is dan alleen stil te krijgen door naar haar toe te gaan, te troosten en erbij te blijven. Dit laatste is wel een probleem, omdat wij hierdoor zelf niet meer aan slapen toekomen. Zodra we weggaan, begint ze weer te krijsen. Dit geeft waarschijnlijk met een sprongetje of verlatingsangt te maken. Maar misschien heeft iemand tips? Wij zijn namelijk op... Krijgen gemiddeld 4 uur slaap snachts. Hopelijk duurt het niet zo lang meer.
 
misschien dat je het al doet, maar een klein flesje (of borstvoeding)? Hier werkt dat als een tierelier, dochter is inmiddals 10 maanden.. maar soms wordt ze 's nachts wakker, ik geef haar dan een klein flesje (90ml + 2 schepjes) en ze slaapt dan zo weer verder. 
 
Ik gaf idd ook een klein flesje. Na 2 kinderen ben ik er wel achter dat dat de beste methode was, dan sliep iedereen snel weer door. Hop, 90cc erin gewoon in het donker terwijl ze in bed liggen en daarna wegsluipen. 9 van de 10 keer sliepen ze daarna keurig verder. 3 minuten werk en hier werd iedereen het vrolijkste van. En écht, dat leren ze zich écht weer af.. wees daar nier bang voor.

Mn tweede kindje nemen we soms zelfs tussenin als ze een drama nacht heeft, ze is net 2 jaar geworden. Dan valt ze direct terug in slaap en ik heb er geen last van, dus prima.

Misschien allemaal niet 'zoals het hoort', maar na 2 kinderen is m'n slaap heilig en alles komt in fases en ze leren het zichzelf heus weer af zodra ze daar aan toe zijn!

Andere optie is idd wat jij nu doet, maar dat zorgt voor slapeloze nachten bij iedereen, stress en strijd en het kan zomaar maanden duren.. ik koos op den duur de makkelijkste weg en gaf dus dat flesje en zo was iedereen gelukkig. En dat is vanzelf weer over gegaan!
 
Ik zit er dus precies zo is als LEvB, en hoe erg is dat als ze snachts een klein beetje drinken? zoals ik al zei verdun ik de voeding en geef ik een klein beetje. Inmiddels alweer 5 nachten achter elkaar lekker doorgeslapen dus ik denk dat het wel mee valt met verkeerde slaap associaties.
Ik laat het licht uit (doe het licht op de overloop aan zodat ik wel íets kan zien), laat haar in het bedje, ze drinkt 2 min, draait zich om en slaapt weer verder. En ik dus ook :) iedereen blij en iedereen lekker fris en fruitig de volgende dag!
Maar goed, ieder z'n keuze natuurlijk! Met andere technieken kan ik je niet helpen :)
 
 
Terug
Bovenaan