Slaapregressie bij baby 4 maanden

<p>Help! Wie herkent er slaapregressie bij haar kleine babytje van rond de 4 maanden? Onze baby was hiervoor een hele goede slaper, wij hadden een fijne structuur en regelmaat wat dat betreft maar sinds een aantal dagen en nachten gaat het allemaal een stuk moeizamer.. 's nachts ineens hele verhalen, soms wat gemopper, overdag even huilen voor het slapen en na een uurtje al wakker en geen zin meer om verder te slapen. Totaal niet wat wij gewend zijn! </p><p>Hoe lang gaat dit duren? En komt het nog goed met onze nachtrust? :) </p>

Wen er maar aan ;-) Kindjes zijn kindjes en er verandert dus vaak genoeg nog iets. 

Vaak in tijden dat ze veel ‘leren’ nieuwe indrukken of wanneer ze een nieuw ritme krijgen omdat ze minder slaapjes gaan doen en vaker wakker zijn, of wanneer de voedingen anders gaan lopen door fles minder of soms weer flesje erbij.. 
Heel normaal gedrag dus.

Heb ook geen moment getwijfeld of het normaal gedrag is.. was op zoek naar herkenning, iemand met dezelfde ervaring! 
Herken het zelf namelijk niet van mijn oudere kinderen.. 

Ja, hier herkenning! Eerst had ze een week of 2 onrustige nachten. Ze was van de nachtvoedingen af, maar kwam ineens weer 1 of 2 keer per nacht, op de meest wisselende tijden. Viel gelukkig wel weer snel in slaap aan de borst. Toen dat net weer beter ging, begon het echte drama. Overdag elke keer huilen en krijsen bij het slapen. Ook in de buikdrager. En sliep steeds maar een half uur, maximaal 4 keer op een dag. Zo plotseling als dat begon, hield het ook weer op, na 2 weken. Ontzettend vermoeiend voor iedereen, maar het gaat weer voorbij.
En dat houd ik mezelf momenteel ook weer voor, want we zitten net in de 8/9 maanden slaapregressie...? Precies dezelfde drama's. Gistermiddag was ze na een kwartier weer wakker...pff...
We slaan ons er maar weer doorheen

Hoi,
Als ik kijk naar onze dochter dan gaat het heel lang duren haha.
Met 4 maanden begon de ellende ook bij ons. Duurde een aantal weken. Toen begon het rond de 6/7 maanden weer en dat hield op met 9 maanden.
12 maanden begon het weer en duurde ook erg lang.
Ze is nu 16 maanden en de ellende is weer begonnen.

Wallen tot aan mn knieën. Het is wel elke keer anders.
Wat eerst verlatingsangst was, is het nu vroeg (4/5 uur) wakker worden en niet meer gaan slapen.

Hoop dat het snel weer voorbij is voor jullie!

Bedankt voor jullie reacties! Herkenning geeft de mens moed zullen we maar zeggen, al houd ik mijn hart vast voor wat ons nog te wachten staat ;) 
Legden jullie je kindje wat vaker op bed? Of houden jullie je wel aan jullie 'ritme'? 

Net als je denkt de enige te zijn... haha
hier zitten we er middenin met onze 4maanden oude zoon. Doorslapen lukt nog net. Maar elk geluidje is een trigger om wakker te worden en te kletsen. Mama's borst is weer een favoriet plekje om te slapen. We zijn nu twee weken verder en we kunnen alleen maar hopen dat het niet al te lang meer duurt. 

Terug
Bovenaan