Slaapregressie en speen

Onze dochter van 4,5 maand zit in de slaapregressie gok ik zo.
Word nu heel vaak wakker snachts en overdag hazenslaapjes. Normaal sliep ze hele nacht door en als ze wel wakker werd sliep ze zonder hulp weer verder.
Nu heeft ze ineens snachts weer een speen nodig blijft brullen tot ze m heeft.

Nu kreeg ik de tip speen cold Turkey wegnemen overdag en smachts heb ik 2 dagen gedaan en die 2 nachten sliep ze door raar maar waar maar overdag was een drama omdat ze zonder speen overdag moeilijk in slaap komt dus op dag 3 was ik zelf zo kapot van huilen van haar dat ik m terug heb gegeven en vanacht dus weer wakker en hulen of het toeval is geen idee.
Ze zeggen in slaapregressie geen nieuwe dingen aan leren is die speen snachts dan wel iets nieuws wat ik liever niet heb om er heel vaak uit te gaan om speen in te doen.

Ik weet even geen raad meer nu ben zo bang dat ik t fout doe.
Hebben julie tips of raad
Wel speen cold turkey afnemen en volhouden
Of gwn speen geven snachts en hopen dat geen nieuwe gewoonte word

wat is de reden dat je de speen hebt weg gehaald? als er geen zwaarwegende reden is zou ik gewoon weer een speen geven als dat er voor zorgt dat je kindje lekker slaapt.

Ik lees even mee, mijn zoontje van bijna 4,5 maand zit ook heeeeel erg met zichzelf in de knoei als hij moet slapen. Moe maar niet toegeven...

Hij heeft een speen maar gebruikt hem bijna niet en onze dochter heeft nooit een speen gehad dus daar kan ik je helaas niet zoveel tips over geven.

[quote quote=10549338]wat is de reden dat je de speen hebt weg gehaald? als er geen zwaarwegende reden is zou ik gewoon weer een speen geven als dat er voor zorgt dat je kindje lekker slaapt.[/quote]Omdat ze nu ze in slaapregesie zit aleen nog snachts terug in slaap valt snachts met speen en dat soms wel 10x gebeurd en dat voorheen nooit zo was en kon ze zelf terug in slaap vallen
Wil niet dat zij snachts afhankelijk word van die speen en wij er 1000 x uit moeten ervoor
Ze zeggen wat je in slaapregesie veranderd dat je ze dat aanleert dus nu die speen smachts of dar zo is geen idee natuurlijk

Mijn dochter slaapt altijd met een speen maar tijdens die slaapregressie soms iedere drie kwartier/iedere anderhalf uur er uit om die speen weer terug te stoppen.. en het duurde wel 6 weken, boh wat waren we op.
Máár het kwam ook weer goed, het werd steeds minder vaak en ineens sliep ze weer een tijdje hartstikke goed!

Tijdens een regressie hebben ze nét dat extra zetje/beetje meer hulp nodig om weer in slaap te komen. Een speentje is dan eigenlijk de laagdrempeligste oplossing (als je kindje die toch al gewend was).

Het is echt heel zwaar en vermoeiend… I know…?, maar ik denk soms dat we dan nog van geluk mogen spreken dat je kindje met een speen direct weer doorslaapt.
Je hebt ook nog kindjes die hem niet pakken óf echt uren wakker zijn en gaan feesten/huilen/kletsen etc..
De slaapregressie gaat weer over.

[quote quote=10549418]Mijn dochter slaapt altijd met een speen maar tijdens die slaapregressie soms iedere drie kwartier/iedere anderhalf uur er uit om die speen weer terug te stoppen.. en het duurde wel 6 weken, boh wat waren we op.
Máár het kwam ook weer goed, het werd steeds minder vaak en ineens sliep ze weer een tijdje hartstikke goed!

Tijdens een regressie hebben ze nét dat extra zetje/beetje meer hulp nodig om weer in slaap te komen. Een speentje is dan eigenlijk de laagdrempeligste oplossing (als je kindje die toch al gewend was).

Het is echt heel zwaar en vermoeiend… I know…?, maar ik denk soms dat we dan nog van geluk mogen spreken dat je kindje met een speen direct weer doorslaapt.
Je hebt ook nog kindjes die hem niet pakken óf echt uren wakker zijn en gaan feesten/huilen/kletsen etc..
De slaapregressie gaat weer over.[/quote]Mm lastig hoor
Ze had hiervoor nooit in bed een speen niet met inslapen en ook niet als ze wakker werd
Aleen overdag

Raken ze dan niet gewend aan die speen snachts dat als ze wakker word elke x die speen nodig heeft na de slaapregressie

Jup. Onze zoon 5 maanden zit elke nacht 2 uur te feesten. Dikke pret, kirre, brabbele, gillen. Is vanaf 4 weken oud een goede doorslaper. Meestal ook zonder speen. Maar nu geef ik die gewoon in de hoop dat hij wat sneller omvalt. 
Er is niets mis mee om ze vooral voor de nacht een speen te geven. Wil je dit liever niet dan zul je er echt ff doorheen moeten. Hier zitten er al 3 weken op en we zijn er nog niet haha. En sommige nachten duurt het maar 30min dankzij de speen.
Het hoort er nu eenmaal bij. Suc6!

Ja het kan goed dat ze hem na de slaapregressie nog steeds graag wil, maar ze zal dan echt niet meer iedere drie kwartier/1,5 uur wakker worden.
Dat constant wakker worden heeft echt te maken met die slaapregressie.
Juist door zo’n regressie leren ze uiteindelijk weer beter slapen.

Mijn dochter valt altijd in slaap met haar speen en na een tijdje spuugt ze hem uit en slaapt ze verder.
Als ze nu eens wakker wordt in de nacht en ik geef een speentje slaapt ze zo weer verder. Ik vind het heel fijn.

Terug
Bovenaan