Slaapregressie/sprong 4

Nog 9 dan is sprong 4 klaar volgers de oei ik groei app
Sinds 2 weken ongveer word onze dochter van 4maand weer heel veel wakker de laatste paar dagen is het wel heel erg vaak wel 10x eruit speen erin en slaapt soms wel door maar rond half 4 heeft ze ineens weer honger en krijgt dan de fles en slaapt weer een x aantal uur verder.
Ze sliep al vanaf week 7 door had geen speen nodig. Nu ineens wel
Word dit straks weer beter of leer ik der nu weer een fles aan omdat ze die nu ineens weer krijgt rond half 4.
Hopelijk straks geen speen meer nodig
Is dit combi van sprong 4/slaapregressie?
Iemand ervaring word dit weer beter dat ze weer door gaat slapen

Haihai
Als je kindje n flesje wil, lekker geven. 4 maanden is nog zo klein. Mijn dochter van 11 maanden krijgt nog geregeld een flesje snachts. Rond 4 maanden is idd een beruchte sprong. Mogelijk gaat ze daarna weer doorslapen.. maar ja ook doorslapen is iets wat soms in fases wel zo is en soms weer een tijd niet. Dat ze voor de 4 maanden doorsliep is al een enorme luxe! En wbt die speen.. tsja het is even lastig tot ze zelf die speen kunnen pakken...

Heel herkenbaar, kan zeker met de 4maanden slaapregressie te maken hebben.
In deze periode hebben kindjes vaak ook echt meer nodig qua energie-behoefte omdat ze zich ontwikkelen en dingen leren (zoals omrollen), ik zou persoonlijk dus zéker die voeding geven. Ze is nog zó jong en een nachtfles is echt nog heeel normaal.

Die speen is nu ook nodig als een soort ‘hulpmiddel’ om weer in slaap te komen, tijdens zo’n regressie hebben ze veel moeite met het koppelen van slaapcyclussen..
Dan is zo’n speen nog fijn, want krijg je kindje maar weer eens in slaap als ze de speen niet pakken ?

Zo’n regressie wordt ineens minder en opeens is het weer klaar, echt! Dit betekent niet automatisch dat je kindje weer volledig gaat doorslapen (dit komt en gaat echt in fases), maar het kan zeker dat ze na deze periode weer heel goed gaat slapen.

Mijn tip; geef haar nu vooral wat ze nodig heeft, ik weet hoe zwaar het is, maar het wordt écht weer beter ☺️

Terug
Bovenaan