Slaapregressie?? Tips?!

Hallo,Onze dochter van 23 maanden wordt sinds een paar weken al heel vroeg wakker, tussen 5 en half 6. We pakken haar dan maar bij ons in bed, eerst geprobeerd te laten huilen maar houdt ze zo 1-1.5 uur vol en daar worden we allemaal niet vrolijker van. Sinds gisteren wordt ze ook midden in de nacht wakker, weer laten huilen na 1,5 uur in slaap gevallen maar na 1 uur slapen weer wakker en huilen. Ook wordt ze dan (natuurlijk) ontzettend driftig als ze ons ziet, met hoofd tegen bed slaan enz.. Ik word hier erg verdrietig van en weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Gisteren avond begon ze om half 12 al te huilen. Heeft iemand tips hiervoor?<br />Ze slaapt nog in haar ledikantje, is het een idee om een peuter bed aan te schaffen? Of zou dit geen invloed hebben.<br />Ze gaat tussen half 7 en 7 naar bed iedere dag.<br />
 
Hier was iets later naar bed de oplossing. Mijn zoontje is nu 2.5 en had dat ook rond die tijd. Gaat nu smiddags ook nog maar 2 uurtjes ipv de 3 uurtjes naar bed. Gaat nu om half 8 naar boven en dan slaapt hij meestal om 8 uur
 
Hier met mijn oudste zoon ook meegemaakt. Die was iets ouder en lag al in een ‘groot bed’ dat geeft nog meer ellende. Want dan kunnen ze er ook uit. En dat gaan ze dan dus ook doen. Heb zelfs geprobeerd om hem dan weer in het campingbedje te leggen. Alleen klom hij daar ook uit.

Ik kreeg de tip dat als hij gaat huilen ik in de slaapkamer moet gaan zitten op een stoel buiten zijn bereik. Niet te veel zeggen. Alleen zoiets als mama is bij je ga maar slapen. En dan blijven zitten tot hij ook echt slaapt.

Die hielp bij ons best aardig. Maar vervolgens had hij zoiets van ik ga alleen slapen als er iemand in de stoel zit. Dus toen hebben we het aangepast naar uit het zicht wat rommelen in de buurt van zijn kamer. Zodat hij ons wel hoorde. Dat ging goed. Want daarmee kon hij ‘s nachts als hij wakker werd uiteindelijk ook weer in slaap vallen. Het heeft alles bij elkaar wel een week of 3 geduurd voordat hij weer zelfstandig wilde slapen.

Succes!
 
Hier helpt een klein flesje melk en soms even knuffelen op een stoel in haar kamer eigenlijk altijd. Nu nog hooguit eens per week en daarmee binnen 15-20 minuten weer in slaap.
 
Terug
Bovenaan