• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Slaapregressie? Tips??

Hallo allemaal,

Ons zoontje is 18 maanden en heeft tot vorige week altijd prima geslapen. Ik legde hem in zijn ledikantje en hij was vertrokken, zowel s middags als s avonds.

Nu zijn wij vorige week op vakantie geweest en daar was het drama. Daar wilde hij niet in zijn bedje dus toen hebben we hem telkens slapend weg moeten leggen. En je raadt het al, die lijn zet zich nu thuis voort.

Zodra we hem slapend of wakker in zijn bed leggen is het staan en krijsen tot bijna overgeven toe. Nu zit ik dus s middags met hem op schoot zodat hij toch slaapt en krijg hem niet in zijn bed. S avonds krijgen we hem na een uur zitten in bed.

Hij valt eenvoudig in slaap maar het slapen in eigen bed is momenteel echt een drama.

Heeft iemand tips voor ons? Laten krijsen en telkens gaan troosten? Erbij gaan zitten? Wachten tot deze fase overgaat en dagelijks uren bezig zijn met zijn slaap?? Ik weet het even niet..

Alvast bedankt!!

Groet Sandra
 
Je zou kunnen proberen is met je kind te praten. Hem zeggen dat je begrijpt dat de vakantie spannend was, maar dat jullie nu weer thuis zijn. Dat alles weer normaal is.

En er voor het moment gewoon voor hem zijn. Mocht het erg lang aanhouden kan je altijd nog opnieuw met slaaptraining starten.
 
Terug
Bovenaan