Slaapregressie? Wij zijn radeloos

Hallo allemaal,
Wij zijn radeloos en doodmoe.
Onze kleine man van 17 weken wordt sinds een aantal dagen snachts ontzettend veel wakker.
Hij heeft geen honger want als we opstaan en hem opnieuw instoppen en speentje geven( speentje geven we niet altijd) dan valt hij direct erna weer in slaap.
Hij ligt op zijn eigen kamer maar we zijn doodmoe van het elke keer opstaan. Wat zou dit kunnen zijn, is dit een slaapregressie of begin van sprong 4?
We weten niet meer wat te doen, we werken beide en zijn helemaal kapot van alle gebroken nachten! Hebben jullie tips of advies? En herkennen jullie dit?

Liefs een vermoeide mama en papa

Heel herkenbaar! In week 16 begon dit bij ons, duurde 2 weken ongeveer... maar slapen is nu nog niet zoals het was.. nu nog elke nacht 1x eruit, maar dat is natuurlijk niet erg met een baby.

Altijd he.. denk je net een ritme te hebben... komt er een sprongetje of tandje..

Ja we hadden inderdaad net een fijn ritme gevonden en nu gebeurd dit, hopelijk blijft het niet te lang duren, we weten niet wat we ermee aan moeten, zo moe!

Is inderdaad wel de typische leeftijd voor slaapregressie, waar meestal niet veel meer aan te doen is dan het 'uitzitten', helaas. Is het nog een optie om hem bij jullie op de kamer te leggen? Ik vind het wel echt schelen dat ik niet uit bed hoefde bij dit soort gebroken nachten, maar kon voeden/speen geven/etc vanuit bed. Succes! 

Ja we hebben de co sleeper nog dus we gaan dat vannacht eens doen, misschien dat dat inderdaad wat meer rust geeft!

Dag mama,

Pff wat is het soms zwaar en mega vermoeiend hè.. Slaap is echt álles, dat heb ik wel ondervonden sinds ik mama ben.
Het klinkt wel echt als de bekende slaapregressie (evt. in combinatie met sprong 4). Hier duurde het - schrik niet - 6 weken.. (dit hoeft niet altijd zo lang te duren hoor), daarna ging het meteen over in sprong 5, manmanman.
Ik was op, gesloopt, ik dacht echt; ik word gék…
En toen ineens: over! Sliep ze ineens 3 weken lang bijna klokje rond. ?
Ook dit ging weer over (sprong, corona, eerste tandjes)…
Maar ik weet nu wel; het zijn écht fases en het gaat op en af.
Het wordt dus écht weer beter!

Is het eventueel een optie voor jullie om jullie kindje een nachtje bij een vertrouwd iemand te laten slapen?
Zodat je in ieder geval één nachtje kan bijtanken?
Slaap is zó belangrijk om er ook overdag weer te kunnen ‘zijn’ en zorgen.

Veel sterkte! Het komt weer goed. Echt.

Wij zorgen tijdens deze fases om en om voor de kleine. Zo heb je een nacht voldoende slaap en dan een nacht pech (of heeeel veel geluk ?).
Zo blijven wij op de been. Succes! Hopelijk is het weer snel voorbij....

Dankjulliewel voor de reacties,
Gelukkig is het niet alleen hier, voelde me zo moedeloos erdoor.
We gaan ons meer afwisselen en hopen dat deze fase snel over gaat.
6 weken lang, moet er nu even niet aan denken! Ben benieuwd hoelang het bij onse kleine man duurt!

Terug
Bovenaan