Slaapregressie?

<p>Mijn zoontje is inmiddels 18 weekjes en sinds 2 dagen echt een drama overdag met slaapjes. Vertoond alle signalen van vermoeidheid, maar slapen ho maar. Ik leg hem in bed, dan kletst hij even wat en daarna huilen. Troosten lukt niet, het lukt hem maar niet om te slapen. Als hij dan eenmaal slaapt dan is het voor hooguit 3 kwartier waarbij hij huilend/hysterisch wakker wordt. Hij is wel gewoon vrolijk, wel wat minder in zijn hum, maar dat snap ik wel als je hooguit 3x 3kwartier slaapt op een dag. Ik weet dat er in deze periode een slaapregressie is en zijn sprong (die heeft hij naar mijn inziens sinds enkele dagen weer gehad). Iemand ervaring hiermee en hoelang duurt het voordat dit weer goed komt? Ik vind het zo zielig voor hem dat hij de slaap maar niet kan vatten.</p>
 
Het zou idd kunnen dat het ern slaapregressie is. Volgens mij is dat rond de 4 maanden. Hoelang dit duurt is per kind verschillend, maar vlgs mij kan dit best ff duren.... is het alleen overdag? Heb er nog geen ervaring mee, mijn zoontje is pas 10 weken. Ik denk dat je hier even doorheen moet en gewoon het vaste ritme aan blijven houden.
 
Ja ik denk ook idd slaapregressie en sprong. Duurde hier ook weeeken. Was blij dat het over was tot de volgende sprong haha
 
Ondanks dat er vele oorzaken kunnen zijn voor slecht slapen, klinkt dit als slaapregressie. Als je wilt weten wat dat is, zou je dit artikel eens kunnen bekijken, daarin staat alles wat je wilt weten. Maar we hebben, voor iedereen die meeleest, ook losse artikelen over slaapregressie bij verschillende leeftijden:
Slaapregressie bij 4 maanden
... bij 8 maanden
... bij 12 maanden
... bij 18 maanden
... bij 2 jaar
 

Als je hiermee worstelt, dan hopen we dat dit je verder helpt!
 
Terug
Bovenaan