Slaapregressie

<p>Hallo,</p><p>Ik zit met mijn handen in het haar. Mijn kleine meid van ruim 7.5 bijna 8 maanden zit midden in de slaapregressie. Slaapt overdag slecht/gooit haar ritme om en s nacht veel wakker. In de nacht laat ze zich niet horen door te huilen, maar "speelt" ze in dr eigen bedje.</p><p>Haar ritme qua slaapje was: S morgen  een 3 kwartier uur, s middags 1.5-2.5 uur en eind de middag half uur/3kwartier.</p><p>Haar ritme nu: S morgens een uur en moet ze soms wakker gemaakt worden (om haar ritme te behouden) en s middag 3 kwartier tot uur en eind de dag soms een half uur.</p><p>Wat is slim om te doen? Bovenstaande ritme gewoon aanhouden of laten liggen en dr hele ritme in de war schoppen? (Niet mijn voorkeur) </p><p>Verder is ze overdag gewoon al snel humeurig/hangerig vooral als ze geen aandacht krijgt wanneer ze wil of al ze ziet dat iedereen haar verlaat (verlatingsangst)</p><p>Iemand tips hoe ik voor mijn dochter de slaapregressie kan aanpakken dat ze er zelf het minste last van heeft??</p>

Misschien gaat ze wel over naar 2 slaapje. Ik zou dr s ochtends niet wakker maken en even aankijken hoe de dag dan loopt. Misschien wordt het dan een langer slaapje s ochtends en 1 iets later s middags. 
Over dat  s nachts praten in bed, lekker laten doen. Mijn dochter vanc1,5 doet dat ook iedere nacht en valt dan vanzelf weer in slaap.
Ik ben ook veel meer voorstander van je kind op zo'n moment volgen dan je vasthouden aan een schema. Dat ritme/schema verandert zo vaak het 1e jaar.. 

Hoi,
Ik zou haar ook laten gaan.
Dit is voor jezelf veel fijner en voor haar ook.
Spreek uit ervaring, hield mezelf zo vast aan die slaapjes. Uiteindelijk heeft ze het zelf opgelost.
Dit klinkt idd echt als een overgang naar 1 slaapje. Die overgangen kunnen een aantal dagen tot weken duren!
Wij hebben net de overgang naar 1 slaap gehad en dat duurde zeker 2 maanden.

Laat haar sochtends lekker liggen en dan smiddags wanneer ze moe is weer naar bed. Dan toch echt door trekken naar de avond en desnoods eerder naar bed. Dan gaat ze de nacht ook weer beter slapen. Ze zal nu wellicht te veel slaapjes hebben waardoor ze snachts ook wakker is.

Je kunt wel een beetje rekening houden met een ritme. Dat is dan voor nu een 2-3-4 ritme. Dat ziet er dan bijvoorbeeld zo uit: 7 uur wakker, 9 uur naar bed, wanneer ze wakker wordt totaal 3 uur wakker en dan weer naar bed, wanneer ze wakker wordt 4 uur wakker en dan weer naar bed. Dit ritme lukt echter niet in een keer! Maar wij hebben er wel veel aan gehad!
Succes.

Terug
Bovenaan