Slaapritme 2,5 / 3 maanden?

<p>Hi allemaal, heeft er iemand ook een zoon/dochter rond deze leeftijd? En wat voor slaapritme hanteren jullie?</p><p>omdat onze zoon overdag wat moeilijk inslaapt (zijn bezig met rituelen van muziekdoosje en aai over de bol, speen pakt hij niet), maar snachts gelukkig wel heel goed slaapt, word ik soms wat onzeker. Hij slaapt rond 7 uur savonds in, dan voeden we rond 3/4 uur. Dan rond 7/8 uur en dan slaapt hij sochtends een klein uurtje of 2 uur. Smiddags ook weer 2 uur gok ik. tussen 4 en 7 rommelt hij wat, veel drinken (kort) en vee wakker maar uiteindelijk slaapt hij dus in en slaapt lang. Doen we het zo ok? Ik weet niet goed wat aan te houden. Soms na een klein uurtje slaap sochtends denk ik als hij huilt; hij is wakker! Maar dan blijkt vaak dat hij toch nog wat moe is.</p>

Onze zoon is net zo oud. Overdag slaapt hij weinig, maar snachts wel goed gelukkig. Hoeveel voedingen geef je? En hoeveel per keer? 

Ze is morgen 3 maandjes en haar ritme is 9 van de 10 x dit:

06:30/07:00 borstvoeding 
07:30-8:30 slapen
09:30 - 11:00 slapen 
11:00 fles 
12:30 - 15:00 slapen
15:00 fles
16:30 - 17:30 slapen
18:00 borstvoeding
19:00 - 21:00 slapen
21:30 borstvoeding 
22:00 bed 

Oh en ik heb hier 0 in gestuurd, behalve voor de avondvoeding maak ik haar wakker en verder laat ik haar overdag zoveel mogelijk slapen. Ergo ik maak haar nooit wakker. Dan slaapt ze snachts ook door merk ik 

Haha dat klinkt super! M’n meisje is ook zo oud en die slaapt echt Max 45 min. Ik probeer haar altijd weer te laten slapen maar ze gaat enorm zitten spartelen en met de grootste glimlach wil ze eruit haha. Dan is ze steeds Max een uurtje wakker en dan hop weer naar bed. 
In de avond gaat ze ergens tussen half 7 en 8 naar bed en dat doet ze gelukkig goed. Overdag iedere 3 uur BV. In de avond/ nacht zo om de 4 uur. 

[quote quote=10302607]Onze zoon is net zo oud. Overdag slaapt hij weinig, maar snachts wel goed gelukkig. Hoeveel voedingen geef je? En hoeveel per keer?[/quote]
Hier ook overdag steeds moeilijker, hoor... hij slaapt ook echt ieder slaapje enorm moeilijk in met veel gehuil. Dan doet hij idd, zeker in de ochtend, vaak maar 1 cyclus en dan wil hij niet meer. Smiddags lukt het vaak wel 2x achter elkaar maar ook dan huilen.

ik geef normaal 5 voedingen en telkens wel 120 of meer. Maar het is echt niet te voorspellen, komt in de ochtend steeds vaker laatste tijd. 

Terug
Bovenaan