slaapritme 3 maandjes

Mijn dochter is volgende week 3 maand, maar nu heb ik een vraag over haar dag/nachtritme.
(Ze krijgt borstvoeding.)
Ze slaapt sinds 6 weken oud door, 's morgens rond 6 u bv dan gaat ze weer naar bed en zo rond half 10 is ze weer wakker ze wordt dan gewassen en dan (10 u) bv ze valt dan even in een slaapje en gaat dan de box in rond 11 u weer naar bed en om 2 u bv dan in de box 4 u weer naar bed om 6 u bv en dan tegen 7 u half 8 naar bed en tussen 10 en half 11 de laaste voeding.
Maar nu is ze 's middags tegen half 5 weer wakker ze wil niet drinken.
Teken dat ik haar 's middags langer uit bed moet laten??
 
ja denk het wel ik zou haar gewoon lekker in de box laten liggen en niet naar bedje doen ze word ouder en wil er dus meer bijzijn, kan heus geen kwaad ze gaat al elke keer netjes dr bedje in dus ze mag best even beneden blijven is mijn idee, komt ze eerder voor een voeding dan verschuif je het laatste dagdeel van je ritme mee dus stel dat ze inplaats van 6 u dan om 5 uur komt dan is je je laatste voeding om half 10/10 uur is ze de dag erna eerder wakker dan 6 u in de ochtend dan zou ik gewoon je oude ritme aanhouden

groetjes non
 
Ja hoor, dat had mijn dochter ook rond die tijd. Ze krijgen in de gaten dat er wat gebeurt en willen dit ook meemaken. Ook hebben ze steeds minder slaap nodig. Toen mijn dochter bijna 4 maand was is ze overgegaan op 2 slaapjes. 'S morgens van 9.30 tot ong 12.00, en 's middags van 14.00 tot 16.30 en dan rond 19.00 bedtijd. Ze was meestal 2 uurtjes wakker. Dit heeft tot 10 maanden gewerkt. Toen is ze overgegaan op 1 slaapje, die heeft ze nu (16 maanden) nog steeds.

Succes!
 
Wat slaapt jouw dochter veel, lekker hoor.
Met 3 maanden hadden mijn dochters al een ritme van twee slaapjes.
Dus 's ochtends opstaan, aankleden (deed ik vanaf die tijd). Dan rond half 11 eerste slaapje, als ze wakker werden uit bed en dan 's middags rond half 3 het tweede slaapje.
Het lijkt mij dan ook heel logisch dat je dochter nu toch wat meer wakker zal zijn. Lekker beneden in de box of in een wipstoeltje, of wandelen in de kinderwagen.
 
Als ze drie maanden zijn kunnen ze gerust tussen elke voeding door slapen hoor. Zeker als ze slaapsignalen afgeven. Zoals wrijven in de oogjes en gapen. Het is per baby heel verschillend.
Dus let daar gewoon eens op... als ze geen signalen geeft hou je haar gewoon lekker op. Want als ze niet meer gaan slapen en ze ook geen honger hebben dan willen ze gewoon lekker op zijn... ze hebben dan genoeg energie. Wij hadden een echte slaper. Die heeft tot zeker een jaar en 3/4 maanden 's morgens en 's middags geslapen. Nu is ze ruim anderhalf en kan het met 1 slaapje (is wel 2,5 uur 's middags) doen, mits ze 's morgens niet te vroeg wakker is. Anders doe ik haar 's morgens zo een dik half uur naar bed... gaat nog prima!
 
Ze is echt moe als ik haar naar bed breng wrijft in de oogjes en gaapt, maar ik kijk nu een uur over een half uur voor ze voeding krijgt of ze wakker is en dan haal ik haar eruit
Blijkbaar heeft ze de slaap nodig.
 
Terug
Bovenaan