<p>Onze dochter is bijna 4 maanden en slaapt sinds ze 8 weken is de nacht door met de laatste voeding om 23.00. sinds 2 weken vindt ze het ochtend en namiddagdutje niet meer echt nodig en slaat ze dan ook vaak over. Haar middagdutje is ineens een flink stuk langer geworden. Voorheen Max 2,5 nu maak ik haar na 3,5 toch echt wakker. Je ziet aan haar dat ze na enige tijd moe is, maar ze valt niet echt in slaap. Ze dut een beetje in na de borstvoeding. haar bedtijd rond 21.00 (die ik graag wat eerder zou zien) is ook niet meer van toepassing. Vaak valt ze nu pas rond 22.30 in slaap. Vlak voor de laatste voeding dus. Hiervoor maak ik haar wel weer wakker want anders meldt ze zich rond 03.00/04.00 en daar heb ik geen zin in. Na de laatste voeding slaapt ze de nacht door tot, als ik haar laat liggen soms wel tot 09.00. tijdens bedtijd slapen in haar wiegje of ledikantje wil ze niet. Tijdens het middagdutje en na de laatste voeding is dit totaal geen probleem. wie heeft er tips om het ritme weer een beetje in het gareel te krijgen? Een avondje met mijn vriend op de bank en ons moppie slapend in bedje zou ook wel weer eens fijn zijn.</p>