Slaapritme baby 10 maanden

<p>Hi mama's,</p><p>Ik hoop dat jullie een tip hebben voor mij. Mijn zoontje van 10 maanden slaapt ineens op andere tijden. Ik probeer een beetje de 2,3,4 regel aan te houden alleen dat lukt niet echt.In de ochtend merk ik dat hij rond 9 uur moe is dan breng ik hem naar bed en slaapt hij de ene keer een uurtje de andere keer anderhalf uur. Dat is verder prima. Maar als hij om half 11 wakker word dan breng ik hem om half 2 weer naar bed eerder is hij ook niet moe. Vaak slaapt hij pas een uur later of anderhalf uur later ook omdat hij vaak 2 poepluiers nog heeft voor zijn slaapje en daardoor niet in slaap kan komen. Daarna slaapt hij tot half 5/5 uur. En dan tot half 5/5 uur.. soms moet ik hem zelf wakker maken omdat hij anders veelste lang slaapt. Herkennen jullie dit? Ik wil graag naar een ritme dat hij vanaf half 1 zijn middagdutje doet alleen tot nu toe lukt het niet echt. Hebben jullie misschien tips? Ik heb ook wel eens zijn ochtend slaapje gerekt tot 12 uur maar dan slaapt hij vrij kort en is hij daarna weer snel moe.  </p>
 
Ik denk dat je er gewoon in mee moet gaan. Mijn zoontje is bijna 16 maanden en een ritme is er bij ons nog steeds niet altijd. Ja soms, een paar weekjes en dan weer niet. Ik heb hetzelfde gehad als wat jij hierboven benoemd. 's ochtends niet te rekken en 's middags heel lang slapen. Ik ben op een gegeven moment afgestapt van het 2-3-4 ritme, omdat ik hem vaak ook te vroeg op bed legde. Ik vond het lastig, maar dit werkte voor mijn zoontje wel beter. Naar bed doen als hij moe is en niet omdat hij in een bepaald ritme moet zitten. Dat ritme in slaapjes komt vanzelf. Succes!
 
Ik liep tegen precies hetzelfde aan als jij! Lange tijd werkte het 2-3-4 ritme hier perfect en toen opeens niet meer. 
Toen ben ik hem een aantal dagen volledig gaan volgen en ook bij het kdv en de oma's zijn slaaptijden goed in de gaten gehouden. Zijn ritme is nu ongeveer 3-4-3 met dutjes van 1,5 uur. Soms slaapt hij 's ochtends maar een uurtje, dan slaapt hij 's middags vaak 2 uur. Ik moet wel opletten dat hij 's ochtends niet te laat uit bed komt. Is dit na 12 uur 's middags, dan wil hij 's middags niet meer slapen, maar dat houdt hij eigenlijk net niet vol tot 7 uur. 
 
Terug
Bovenaan