Slaapritme baby 10 weke

<p>Hi!</p><p>Een tijdje geleden heb ik gepost over mijn dochter die vanwege verborgen reflux omperazol krijgt. Gelukkig gaat het nu een stuk beter. Nu rest mij de vraag; vanaf wanneer en hoe sliepen jullie kindjes de nacht door? <br /><br /></p><p>Isa krijgt nu vaak rond 6 uur de fles in de avond. Dan is het even knuffeltijd en brengen we grote zus naar bed. Dan doen we Isa in badje waarna ze weer een fles krijgt en dan naar bedje gaat. Die fles na het badje is vaak rond half 10. Vervolgens slaapt ze tot half 3/3 uur en komt dan weer rond half 7.</p><p>Moet ik de flesjes opschuiven qua tijd of dit ritme even volhouden en ‘wachten’ tot ze vanzelf de 3 uur fles laat vallen?</p><p>Ze krijgt trouwens over het algemeen 120+4 scheppen en drinkt savonds 150+5 scheppen.</p><p>xx</p>

Wij hebben gewacht. De fles van half 3 werd steeds later. Maar wij moesten ons kindje ervoor wakker maken. Dus als jouw kindje vanzelf wakker wordt is het anders.

Mijn dochter van negen weken doet dat ook. Soms kan ik haar voeden om 9 uur en dan rond half 12. Dan slaapt ze door tot half 6 ongeveer. Op zen langst slaapt ze 6.5 uur aan een stuk.

Misschien een idee om alle flessen 150+5 te proberen? Ik heb hier een meisje van 7 weken en die drinkt elke fles 150+5. Afgelopen zaterdag van 23.30 tot 07.00 geslapen. Ik schrok me een ongeluk toen ik wakker werd en haar nog niet had gehoord. Het is nu natuurlijk nog niet zo’n feest dat ze dit elke nacht nu heeft maar ik geef laatste fles rond 10/11 uur savonds en dan komt ze zelf daarna rond half 4. Daarna meld ze zich om 7 maar dan rek ik de fles tot half 8/8 uur. Gaat super zo!

Ja ze komt rond 3 uur echt zelf! Het zit er echt in bij haar want we hebben ook wel eens geprobeerd om de laatste fles rond 00:00 te geven maar ook dan komt ze om 3 uur. Ze valt wel snel in slaap halverwege de fles en vaak maak ik haar wakker door luier te verschonen etc en geef dan de rest. Wellicht gewoon wegleggen dan en steeds kleinere beetjes geven..?

Het is helemaal prima als je kindje in de nacht nog een paar keer wakker word. Hier 8 maand en word ook nog 2x wakker. Het is echt jammer dat iedereen maar vind dat ze gelijk door moeten kunnen slapen. De een lukt dat wel en de ander gewoon nog niet, heeft ook niks te maken met of ze honger hebben of niet.

Maar mocht ze wakker worden en voeding willen dan zou ik dit gewoon lekker blijven geven. Lekker het ritme van je kindje volgen en erin mee gaan, er komt een dag dat ze wél doorslapen en er komt een dag dat je zou willen dat ze nog in de nacht wakker worden en jou nodig hadden.

Terug
Bovenaan