Slaapritme baby 2 weken oud

Toch even een vraagje aan alle mama’s hier! Op 6 mei voor het eerst moeder geworden van onze kleine Mads! Hij is een heel tevreden ventje. De nachten gaan eigenlijk (denk ik?) best goed. 9 uur laatste flesje, dan komt hij om 12 uur weer, 3 uur, 6 uur en half 9 meestal! Vanaf dan is het altijd de vraag gaat hij slapen? We hebben ‘m beneden in de box in zijn babynestje. Ik ben er best wel onzeker over als hij bijv wakker is van half 9 tot 12 (ochtend) daarna slaapt hij wel de hele middag) of soms slaapt hij juist van half 10 tot half 1/2 smiddags en dan slaapt hij in de middag niet tot ong 5 uur. Is dit normaal? Of slapen babys wel de hele dag door? Het maakt mij onzeker omdat ik zo in mijn hoofd heb dat hij moet slapen…

Zeker heel normaal. Je kleintje doet het hartstikke knap zo te lezen ? grote kans dat dit echt nog gaat veranderen in de komende weken hoor. Ons zoontje was de eerste 2 weken een voorbeeldige slaper, sliep van voeding tot voeding, maar daarna werd het slapen wat lastiger voor hem (denk aan krampjes enz.). En ook dit komt wel weer goed

Is heel normaal hoor! Vooral niet teveel googlen ;) overal op internet lees je dat ze een ritme moeten krijgen en vaste patronen etc maar die van mij heeft dat echt nooit gehad en eigenlijk nog steeds niet als het gaat om slapen. Enige constante is dat hij van 19.00-07.00 slaapt en nog 2 slaapjes overdag doet maar hoe laat en hoe lang blijft wisselend. Hij is net 1 jaar, groeit goed en loopt al sinds dat ie 11 maanden is dus doet het helemaal prima :)

Mijj dochter van 5 maanden heeft nog amper ritme dus zou me niet druk maken ;) De meeste babies krijgen pas beetje ritme met maand of 3...

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!! Ik denk niet dat er überhaupt sprake is van een slaapritme bij een baby van 2 weken oud hihi. Ik maakte me de eerste weken ook soms zorgen of hij niet veel te lang wakker was! Ik ben op een gegeven moment gestopt met zo te kijken naar die wakkertijden en het meer los te laten. Bij een maand of 3 ontstond er pas meer een ritme en kon ik letten op de wakkertijden etc.

Vooral doen wat nu voor jullie werkt, zodat niet alleen de baby maar ook jullie zelf genoeg slaap krijgen (zover dat mogelijk is met een baby). Geniet er zoveel mogelijk van.

Liefs

Terug
Bovenaan