Slaapritme baby 3 maanden

<p>Hoi hoi , </p><p> </p><p>Wat is het ritme bij jullie baby's van 3 maanden? </p><p>Over 2 weken gaat ze naar het kdv dus zou dam graag een beetje "ritme" kunnen doorgeven.</p><p>Laatste week is het als volgt:</p><p>7u wakker + 150cc voeding (kv)</p><p>Rond 8.30 toont ze moe signalen, vaak valt ze nog in de box in slaap. Ik wil haar wel inbed gaan leggen. </p><p>Rond 10u komt ze weer voor haar volgende voeding. 150cc. </p><p>Hierna gaan we meestal even naar buiten of iets anders, valt meestal rond 11u 11.30 weer even in slaap </p><p>13u voeding 150cc. </p><p>Vaak gelijk in slaap tot 15.30/16</p><p>16u voeding 150cc</p><p>19u voeding 150 cc</p><p>20u in slaap </p><p>22u laatste voeding 150cc tot 7u</p><p> </p>

Prima ritme toch.

Het gaat ook nog vaak veranderen hoor!
Geef gewoon door straks hoe lang ze ongeveer wakker is en het volhoudt. Kan zo zijn dat ze op de opvang een ander ritme heeft dan thuis ..

Hier is het ook nog elke dag anders, soms hele dagen slapen en soms veel wakker

volgens mij een prima ritme! maar wat al is gezegd: dit kan ook zo weer anders worden. 
wat ik altijd doe als mijn dochter naar het kdv gaat: ik stuur 's ochtends een berichtje met haar schema van de dag ervoor, wanneer ze haar laatste voeding heeft gehad en hoe laat ze wakker is geworden etc. Dan hebben ze daar een beetje houvast, wij hebben daar een speciale portal voor.
Toen ze voor het eerst naar het kdv ging heb ik ook haar slaap- en hongersignalen voor ze in een bericht gezet. 
Maar het zijn professionals daar dus ze komen er zonder dit ook wel uit, maar dan is het misschien voor jezelf fijn om het even op te schrijven. 
succes!

Klinkt als een prima schema maar ik zou wat schuiven met de uren omdat ze in het KDV ook zo werken (en later ook). Wij hebben ons schema rond die periode ook aangepast en dat ging vrij vlot:

6u30 - 07u flesje (ook al is ze al wakker om 06u)
11u: flesje (nu groentepap)
13u: flesje (is gestopt sinds ze 4 maand was)
15u: flesje
18u30 a 19u: flesje
Middernachtvoeding (is gestopt sinds ze in haar eigen bed ging slapen = rond 4,5 maand)

Terug
Bovenaan