Slaapritme baby 4 maanden

<p>Sinds iets minder dan vier maanden heb ik een geweldige zoon. Hij doet het hartstikke goed, groeit goed, is overdag vrolijk en drinkt goed (borstvoeding). Hij zit alleen nog steeds 's nachts op een ritme van om de 3 uur drinken, en dit begint me een beetje op te breken. Hij heeft wel een dag/nacht ritme, want 's nachts gaat hij na de voeding meteen slapen, terwijl hij overdag na een voeding wakker is en gaat spelen. Toch wordt de tijd tussen voedingen maar niet langer.</p><p>Ik heb al geprobeerd een speen in plaats van voeding te geven, maar de speen weigert hij.</p><p>Weet iemand hier misschien of hier iets aan te doen is? Of is dit misschien normaal bij vier maanden?</p>

Elke 3 uur drinken is wel normaal hoor met 4 maanden. Sommigr kindjes drinken eenmaal eerder al om de 4 uur dan anderen. Mijn dochters dronken ook lange tijd elke 3 uur. Ook s nachts tot 6-7 maanden soms elke 3 uur (23.00-2.00-5.00) Vet vermoeiend, ik weet het... weinig aan te doen. Het gaat echt een keer voorbij! De jongste is nu bijna 9 maanden en sinds 2 weken zijn de nachtvoedingen ineens helemaal voorbij, maar dat duurde dus tot 8.5 maand ;) 

Ja, hier is 23:00-2:00-5:00 ook ongeveer het ritme. Maar fijn om te horen dat dat niet vreemd hoeft te zijn. Iedereens verhalen over 'mijn baby sliep met 10 weken al van 7 tot 7', en de goedbedoelde 'slaapt hij nu nog niet beter?' of 'kun je de tijd tussen de voedingen niet wat meer rekken?' maken me toch een beetje onzeker.
Nog even volhouden dus...

Ja snap ik hoor.. niet alle kinderen zijn even goede doorslapers helaas ;) Mijn kinderen hebben allebei tot 8-9 maanden nog wel nachtvoedingen nodig gehad. Op den duur nog maar 1x en niet elke 3 uur, maar wat ik ook deed.. niks hielp.
Alle goedbedoelde adviezen zijn erg leuk, maar je doet er niks aan als je kindje besluit gewoon te willen drinken s nachts... hij leert dat echt wel een keer af. Je zal zien dat er de komende tijd af en toe een goede nacht tussen zal zitten en hopelijk worden dat er steeds meer.
Veel succes. Je bent niet alleen! Echt niet alle kinderen slapen zo gauw door. Mijn jongste is nu dus bijna 9 maanden en heeft echt de voeding van 23.00 nog nodig om door te kunnen slapen tot 6.15. Als ik de voeding om 23.00 niet geef, komt ze om 1.00. Dus ja, ze slaapt door.. maar zeker niet van 19.00-7.00! Ze krijgt trouwens glesbflesvoeding vanaf dag 1 dus dat maakt ook niks uit ;)

Misschien kun je de laatste fles wat meer geven of vanaf 4 maanden starten met rijstebloem in de laatste fles, wellicht dat je kindje dan wat meer uurtjes achter elkaar slaapt? Inderdaad best vermoeiend zo die nachten!

Misschien kun je de laatste fles wat meer geven of vanaf 4 maanden starten met rijstebloem in de laatste fles, wellicht dat je kindje dan wat meer uurtjes achter elkaar slaapt? Inderdaad best vermoeiend zo die nachten!

Mijn zoontje is nu 3 maanden. Ik ben hem op een gegeven moment om de 4 uur gaan voeden, hier reageerde hij goed op, alleen merkte ik dat hij s'nachts weer vaker wilde drinken. Toen ben ik hem overdag weer om. De 3 uur gaan voeden en ineens slaapt hij veel langer door aan 1 stuk. Ik legde hem rond 20.00 in zijn bedje op zijn eigen kamer en hij sliep door tot 04.30! Normaal kwam hij rond 23.30 nog voor een voeding en sliep hij s'nachts bij ons op de kamer in de co-sleeper. Maar hij slaat de voeding van 23.30 dus nu over. 
Ik heb dus overdag voedingen weer sneller achter elkaar gedaan en S'avonds eerst in zijn eigen bedje, en als hij voor een voeding komt leg ik hem wel in de co-sleeper. Misschien slaapt hij hierdoor toch rustiger. Misschien werkt een van deze tips ook voor jou!?
Succes en probeer het te accepteren zoals het komt! Er komt vanzelf een dag dat het beter gaat, en vast ook weer een periode dat het weer eens wat slechter gaat. Ik denk dat accepteren hierbij het beste werkt en proberen om bijvoorbeeld een slaapje overdag mee te pakken en/of eerder naar bed gaan.
X

Terug
Bovenaan