Slaapritme baby 5 maanden

<p>Hallo!</p><p><br />Mijn dochter heeft een behoorlijke verborgen reflux waar zij maagzuurremmers voor krijgt icm neocate koemelkvrije voeding. Nu waren de eerste 3 maanden een ware hel en begint er steeds meer verbetering in te komen maar we zijn er nog niet helemaal. Het lukt haar wel steeds beter om haar flessen te drinken en streven we naar:</p><p>07:00 180 ml + 6 scheppen<br />08:30/09:00 slapen  <br />11:00 180 ml + 6 scheppen   <br />13:00 slapen   <br />15:00 180 ml + 6 scheppen <br />16:30 slapen (kort slaapje)   <br />19:00 180 ml + 6 scheppen   <br />20:00 slapen</p><p>Nu gaan de slaapjes overdag onwijs goed! Lekker in haar eigen bedje en ze maakt dan ook echt een goeie ruk. Niet al te veel miepen en kan haar goed wegleggen. Echter na haar flesje van 7 uur begint het… ze vertikt het dus om daarna in haar bedje te gaan slapen. De onrust komt naar boven en het is echt wiegen wiegen en nog eens wiegen waarbij we haar uiteindelijk meenemen bij ons in bed in de cosleeper. Ook dan maakt ze niet een geweldige nacht. We proberen 23:00 aan te houden en dan 07:00 weer maar dat is zegmaar nog nooit gelukt.</p><p>Is dit herkenbaar bij iemand en hebben jullie tips? Misschien doe ik iets fout of hebben de eerste periode een grote impact gehad op haar waardoor ze geborgenheid nodig heeft, wat helemaal prima is. Maar ben benieuwd of iemand weet waar dit ‘m anders in kan zitten of dat ik iets fout doe.</p><p> </p><p>liefs,</p>

Mijn zoontje is ook 5 maanden, heeft nergens ‘last’ van, krijgt borstvoeding en slaapt op het moment ook super slecht. Liefst tegen mij aan en dan nog elke 2 uur of vaker wakker. Ik weet dat mijn dochter rond deze tijd ook zo’n fase had, dus het kan zo maar een ‘slaapregressie’ iets achtigs zijn…

fijn dat het verder langzaam wat beter gaat, sterkte hiermee! Knuffelen kan nooit kwaad, wissel desnoods af wie er naast de baby slaapt.

Mijn dochter van 6.5 maand slaapt ook niet door snachts. Een droom voeding om 23u helpt niet. We laten haar zelf komen en dam komt ze vaak rond 2u de laatste tijd. Soms komt ze ook wel eens 23u én 3u. Vandaag 4.45 klaar wakker en de dag begonnen..
Ik maak me er niet druk om.. komt vanzelf wel dat ze hele nachten door gaat slapen..

Hier een dochter van 7,5 maand en wij gaan nu over van bv naar kv. Zij krijgt nog een voeding als wij naar bed gaan tussen 22.30 en 23.30. dan wordt ze vaak s nachts een of twee keer wakker en wij vinden het lastig om haar wel of geen eten te geven. We laten dat van het tijdstip afhangen en geven dan soms een beetje. Dit omdat ik s ochtends nog bv geef voor ik ga werken (om te zorgen dat ze blijft drinken en productie op peil blijft voor dat moment). Ik zit met het aantal flessen, want van borstvoeding op verzoek naar kunstvoeding met structuur vind ik best lastig. Even terug naar je vraag, ik zie dat je vier flessen aanbiedt van 180 cc. Wij doen hier de flesjes niet zo vol en geven 120 cc per voeding. Misschien moeten wij juist in onze situatie naar grotere flessen straks. Maar zou het voor jullie kunnen helpen om juist wat kleinere flesjes aan te bieden? Of heb je dat al geprobeerd?

Ja als ik kleinere flessen geef wordt ze behoorlijk nijdig haha en sinds vandaag zelfs opgehoogd naar 210! Gaat mij niet om het doorslapen hoor want die nachtvoeding is helemaal oke, het is meer dat ik mij afvraag; waarom slaapt ze overdag zo goed in haar bedje en slaapt ze goed zelfstandig in terwijl dit na haar 19:00 dus ineens omslaat. Soms zo lastig om door te krijgen wat er bij die kleintjes speelt :)

Terug
Bovenaan