Slaapritme baby

<p>Goedemorgen dames,</p><p>Mijn dochter begon een maand geleden met slecht slapen. Vooral het in slaap vallen in de nacht was erg moeilijk voor haar. Nu zijn we een maand verder. Ze is rustiger alleen ze slaapt nu tussen 00:00 en 01:00 pas.</p><p>Ze krijgt nog borstvoeding en ik leg haar na de voeding van 20:00 uur op bed, maar na 21:30 wil ze met geen mogelijkheid verder slapen. </p><p>Overdag krijgt ze om de 3 uur soms 4 uur borstvoeding.</p><p>20:00 bv en op bed </p><p>21:30 klaar wakker</p><p>23:30 bv en valt onrustig in slaap op mijn schoot. Soms wordt ze nog een paar keer wakker voor haar speen. </p><p>Als ze eenmaal slaapt, wordt ze alleen nog wakker voor bv, drinkt met haar oogjes dicht beide borsten leeg wn slaapt weer verder. </p><p>Om 10 uur in de ochtend is ze vrolijk wakker en speelt in haar borst. </p><p> </p><p>Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze weer rond 20:00 uur slaapt? Hiervoor kwam ze maar 1 keer voor een nachtvoedingen, maar sinds die maand komt ze gewoon weer om de 3 uur. Alle tips zijn welkom:)</p>

Overdag zou je vaker aan kunnen leggen zodat haar vraag misschien minder wordt snachts. Echter is het heel normaal dat bv baby's periodes vaker gaan drinken snachts. Ze kan bijv meer afgeleid zijn overdag en dat ze dat snachts gaat inhalen. Het kan ook dat ze door de indrukken overdag snachts meer wakker wordt door dromen of prikkelverwerking en daardoor geruststelling door de borst nodig hebben. Allemaal heel normaal maat niet heel prettig voor de ouders. Ik zou er zelf aan toegeven. Wordt vanzelf weer anders. Maar nachtvoedingen zijn doodnormaal en heel gezond voor de hersensontwikkeling en je productie;). Hier hetzelfde. Mijn dochter slaapt opzich op tijd maar wordt 5 a 6 x wakker snachts. Veel succes!

Terug
Bovenaan