Slaapritme bij 15 weken

Hoi,

Even een vraagje. Mijn dochtertje is inmiddels 15 weken, alles gaat goed. Alleen nu slaapt ze overdag ineens een stuk minder dan voorheen. Dit is haar schema van de laatste dagen:

7 uur:                                 fles, daarna spelen en in bad
8.30-10.30 uur         slapen
11 uur:                               fles
12.15-13.15 uur     slapen
15.00 uur                       fles
16.00-17.00 uur     slapen
19.00 uur                        fles
19.30  uur                        naar bed voor de nacht  
23.00 uur                        wakker maken voor laatste voeding en meteen weer slapen

Meer dan 4 uurtjes slaapt ze niet overdag. Ze is niet huilerig als ze wakker is en ligt te lachen in haar bedje. Ze is erg afhankelijk van haar speentje, zonder slaapt ze niet meer in. Ik probeer haar langer in bed te houden en haar niet meteen te pakken, maar zonder resultaat. Op een gegeven moment wil ze er echt uit.

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaring is met kinderen van deze leeftijd? Moet ik me zorgen maken of gewoon lekker laten gaan, zolang ze 's nachts goed slaapt?

Alvast bedankt,

groetjes Ger

Ps: Heb dit onderwerp ook bij voorjaar 2006 geplaatst.

Dat klinkt heerlijk! Niets aan doen zou ik zeggen.
Veel baby's (ook mijn zoon) hebben moeite tot rust te komen terwijl je weet dat ze heel veel slaap nodig hebben. Nu na 6 maanden heeft mijn jongste mannetje eindelijk een aardig ritme te pakken.

Als jouw baby er wel bij vaart is er toch niets aan de hand?

groetjes!

Hoi Ger,

Ik heb een zoontje van 12 weken en hij slaapt overdag ook niet meer zoveel. Hij heeft er geen ritme in, ik leg hem gewoon in bed wanneer ik het idee heb dat ie moe is. Dan valt hij ook altijd meteen in slaap..
Enige schema waar ik hem aan hou is met de voeding

07.30u        
12.00u.
15.00u.
18.00u.
21.00u.

Na zijn voeding van negen uur gaat ie slapen en trekt ie meestal de hele nacht door. Soms  heeft ie overdag veel geslapen heeft wordt ie 's nachts even wakker (al vermoed ik ook dat het komt omdat ie het gezellig vind om even bij papa te zitten en alle aandacht te krijgen, want papa komt altijd 's nachts thuis van het werk en als de kleine dan wakker is gaan ze samen op de bank liggen.) Dan krijgt hij flesje met 125 cc water en 1 schepje voeding voor de smaak.

Ik geef de kleine zijn laatste fles om een uur of negen omdat tussen tien en half elf   baby's in hun diepste slaap komen en het is dan niet handig om ze om elf uur weer wakker te maken. Ik weet natuurlijk niet zeker of dit zo is, maar sinds ik hem niet meer wakker maak voor de fles om elf uur en de tijden gewoon wat heb opgeschoven slaapt hij een stuk beter en langer 's nachts.

Eigenlijk wilde ik zeggen dat als je kleine 's nachts goed slaapt het vast geen probleem is. Je voelt zelf wat het beste is. En je kan die kleine hummeltjes moeilijk dwingen te slapen..

groetjes,

Jacqueline

Terug
Bovenaan