Slaapritme bij 4 weken

Ik ben benieuwd hoeveel jullie kindjes van ongeveer 4 weken slapen.
Mijn dochter sliep 3 weken van voeding tot voeding.Na haar voeding hield ik ze nog even een kwartiertje op en dan weer terug naar bed.Alleen rond 15.00 s,middags tot ongeveer 19.00 s,avonds was ze uit haar bedje.
We gaan dan een eindje wandelen of ergens op de thee en na haar voeding van 19.00 gaat ze weer naar bed.
Ook s,nachts deed ze het erg goed.
Ze kwam om 22.30 voor de late voeding,dan weer om 03.00 en dan weer om 08.00.
Nu sinds een paar dagen is ze heel onrustig en komt s,nachts echt om de twee uur of slaapt na haar voeding helemaal niet meer in.
Is dit bij jullie ook zo en komt het je bekend voor??
Groetjes,
 
Mijn zoontje van 3 weken slaapt 's nachts meestal van 23:00 tot 3:00 en komt daarna rond half 6/half7
Maar ik begin te merken dat ie zeker om half6 moeilijker weer in slaap komt en dan ben ik soms een uur met hem bezig.
Als hij wel lang geslapen heeft dan wil hij 's ochtends steeds om de 2 uur voeding (ook vermoeiend)
Het blijven ondoorgrondelijke wezentjes die ukkies.
Succes!

groetjes Denise
 
Hoi Mamasas,

Gefeliciteerd met je dochter.......
Dat je dochter nu wat onrustiger is kan zijn dat ze regeldagen heeft. Dat zijn dagen dat ze meer aandacht nodig hebben/meer of minder drinken. Ze maken dan een soort groeispurt door. Je kunt dit bijvoorbeeld lezen in het boek "Oei, ik groei". Ik zelf vond dit een erg interessant boek, en het klopte bijna altijd met de regeldagen van mijn kinderen.
En je dochter zal regelmatig haar slaapritme en ook eet/drinkritme veranderen.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Het is herkenbaar, en ik denk wel herkenbaar voor iedere ouder.
groetjes chantal
 
Terug
Bovenaan